מבזקי חדשות ליום 15-1-2020. מתעדכן

*- דובר צה"ל מפרסם סרטון בו נראה הרועה הלבנוני שנתפס חודר לשטח ישראל איך הוא מדווח אחורה לגורמים בחיזבאללה על פעילותו עוד לפני שהוא נלכד . תמים הוא לא!!

זאת פרובוקציה של החיזבאללה שאמורה להסתיים בקטילתו של מסיג הגבול!! אבל הסיום יהיה אחרת בנוסח "מייד אין יזרעאל" .

*- האיראנים מפרסמים סרטון בו הם מזהים צוללת זרה ומסלקים אותה מהזירה בו הם עורכים אימונים .

אבל כמובן שזה לא האמת .

*- כוחות הברית הערבית בהובלת סעודיה טוענת כי הצוותים הטכניים שלהם גילו 22 מוקשים ימיים שהחותים השליכו בחופים המערביים של תימן . המוקשים, מתוצרת איראן , הושלכו על מנת לחבל בתנועת כלי השייט האזרחיים באזור .

*- הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם :#إيران איראן רשמה הפרה חדשה של הסכם הגרעין על ידי התקנת ציוד לייצור מתכת אורניום.

תמונה

*-הוושינגטון פוסט: טראמפ מסרב לשלם עבור שירותיו המשפטיים של עורך דינו, רודי ג'וליאני.

*- האיראנים החליטו להחרים את החיסונים של המערב ולקנות את הסיני והתמותה לא יורדת.
אחר כך התברר כי… חוקרים בברזיל שבדקו את החיסון לקורונה מתוצרת סינובאק הסינית מסרו שיעילותו עומדת על 50% בלבד – כמעט 30% פחות מהתוצאות שהוכרזו על ידי היצרנית.

*- שר הבריאות הלבנוני, ונאמן חיזבאללה, אושפז לאחר הדרדרות במצבו אחרי שנדבק בקורונה.

*- השליח המיוחד של ארה"ב לסוריה, ג'ואל רייבורן – " אף אחד לא צריך להיות מופתע מכך שמשטר אסד עלול לקרוס במהירות . "

*- ארגון הבריאות העולמי טוען הערב כי לאור הופעות המוטציות היותר מזיקות של נגיף הקורונה כדור הארץ יכול לחוות שנה שניה הרבה יותר קשה מהראשונה . גם אם התחסנת לא בטוח שחייך יהיו יותר טובים. שלא לדבר על האפשרות שתגיע מוטציה ש-"תעקוף" את החיסון . או אז חוזרים למשבצת הראשונה .

*- היום (רביעי) מזהירה ערב הסעודית את אזרחיה מפני נסיעה ל -12 מדינות , עליהם לקבל אישור מהרשויות המוסמכות בלבד. משרד הפנים הסעודי מפרסם אזהרת מסע לאזרחים למספר מדינות , עליהם לקבל אישור מראש מהרשויות הנוגעות בדבר, אלו המדינות : לוב, סוּריָה, לבנון, , איראן, טורקיה, אַרְמֶנִיָה, סומליה, הרפובליקה הדמוקרטית,  אפגניסטן, ונצואלה, בלארוס וקונגו .

*-הרשויות הבריטיות מזהירות מפני נסיעה לברזיל ופורטוגל בגלל התפשטות זן חדש.

*- #טורקיה – ידיעות כי חברת Andair הבריטית תפסיק לספק חלקי חילוף למערכות דלק של כטב"מי Bayraktar הטורקיים, לאחר שקיבלה בקשה משגרירות ארמניה בבריטניה.

Ukraine considers buying 48 Bayraktar TB2 drones from Turkey | Daily Sabah

*- אתר החדשות הלבנוני אלחדת' , הפועלת לצד רשת אלערביה, טוענת כי משלחת ישראלית נפגשה עם משלחת סורית ,שנשלחה ע"י משטר אסד , בשדה התעופה חמימים הנמצא בשליטה רוסית. לדברי האתר זאת הפגישה השלישית בין המשלחות . לדבריהם  הפגישה הקודמת היתה בקפריסין.

*- אתמול והיום ערכו כוחות חיל הים האיראנים תרגיל ימי גדול במצרי הורמוז ובים עומאן . בתרגיל השתתפו אניות מלחמה ונחתות וכן סירות תקיפה מהירות  וכן השתתפה אניית המלחמה מארקאן הנושאת מסוקים על סיפונה. האמריקאים עקבו מקרוב אחרי התרגיל .

*- במהלך התרגיל נצפתה צוללת איראנית מדגם פאתח כשהיא יורה טיל טורפדו לעבר מטרה ופוגעת בה.

*- מקורות לאתר החדשות אלחדת': בתקיפה הישראלית האחרונה במזרח סוריה נהרגו 105 לוחמים מקרב המיליציות האיראניות .

תמונה

*- קוריאה הדרומית הפסיקה את ייבוא הנפט מאיראן מחודש דמצמבר 2020 .

*- מפקד חיל האוויר של צבא איראן, תא"ל טייס עזיז נייסר זאדה: איננו רוצים מלחמה, אך לא נאפשר לאויב להפתיע ולתקוף אותנו, וכוחותינו המזוינים מוכנים לחלוטין להגיב.