מבזקי חדשות ליום 13-1-2020. מתעדכן

*- בעקבות תרגיל טילים של צבא הרפובליקה האיסלאמית של איראן, מיצר הורמוז ייסגר מחר.

*- סוריה-אזורי השפעה ונוכחות של כוחות איראנים ומיליציות הנאמנות לאיראן :

בשנת 2013 – 

בשנת 2020 : 

*- כמה מקורות פנימיים באיראן מדווחים כי בסיס ההגנה האווירית חאתם אל-אנביה בכוננות מלאה.

*- ארה"ב דיווח – מייקל כהן מי שהיה עורך דינו לשעבר של הנשיא טראמפ אומר לפני זמן קצר, "כל הנתונים מאששים את קיומן של כוונות לתקיפת בזק באיראן" (אבו צאלח).

*- דובר ארגון האנרגיה האטומית באיראן: בעבר שפכנו מלט לצינורות במיכל הכור אראק, נוכל להחזיר אותו לפעילות בעוד חודשיים אם נרצה.

*- זריף לפומפאו: הטרוריסטים של -11 בספטמבר הגיעו מהמדינה המזרח-תיכונית המועדפת עליך, ולא מאיראן.

*- דובר תעשיית החשמל באיראן: עליית צריכת הגז והחשמל בענפים המקומיים והמסחריים יצרה מגבלות על אספקת הדלק לתחנות כוח.

הודעה של חברת החשמל בטהרן על הפסקות חשמל: אין פיתרון; אנשים חייבים לצרוך פחות!
חברת טבניר הודיעה: בגלל העלייה בצריכת החשמל ובצריכת הגז הביתית והמסחרית ומגבלות הדלק של תחנות הכוח, הופעלו הפסקות חשמל יזומות באזורים מסוימים
על פי הודעה זו, לא ניתן לתכנן את ההאפלות הללו מראש ורק עם הפחתה של 10% בצריכת הגז והחשמל, ניתן יהיה להמשיך לספק אספקת גז וחשמל מהימנה במדינה. שתי תחנות הכוח של ריי וטאראשט נותקו מרשת החשמל כיום.

*- נחתת רוסית מדגם SARATOV 150 חצתה אתמול את הבוספורוס בדרכה לטרטוס.

*- שר ההגנה של הרפובליקה האיסלאמית של איראן: אנו מזהירים את האמריקנים מפני חישוב מוטעה ותגובת איראן לכל תוקפנות תהיה מכריעה.

*- אלכסנדר גריגוב, מומחה רוסי, אמר בראיון לרוסיה היום כי ארצות הברית מתכננת היום תקיפה צבאית בטהרן. הוא צוטט באומרו על ידי גורמים בממשלה הפדרלית הרוסית; במבצע משותף, ה- CIA פתחה במתקפת סייבר לשיבוש רשת החשמל הלאומית של איראן.

המומחה הרוסי העריך את ההפרעה לרשת החשמל של פקיסטן בימים האחרונים בעניין זה ורואה בכך סוג של תמרון מבצעי לפני ההתקפה. לפני כמה ימים דיווח אלעלם כי החשמל נותק בחלקים גדולים של פקיסטן.

*- דויטשה בנק התחיל מגמה שתתפשט ללא ספק- ניתק את הקשרים הפיננסיים עם כל החברות הפרטיות של טראמפ על מה שקרה בסנט.

*- תנועה צבאית בלתי מוסברת של ארה"ב נצפתה ברחבי המזרח התיכון.

הדיווח נעשה אחרי שראש המוסד הישראלי נפגש עם מייק פומפאו, נאמר כי הפגישה סבבה סביב "תיק איראני" כלשהו. זה מהבוקר עלה אצל אחת מהצייצניות.

*- שר הביטחון גנץ בסיור בצפון: "פעלנו ונמשיך לפעול כנגד כל מי שינסה לפגוע בנו- מקרוב ומרחוק- מדינית, צבאית וכלכלית".

*- תנועות אינטנסיביות של המיליציות האיראניות במזרח סוריה.

*- רצועת עזה: לאחר דיווח שפורסם אמש בעיתון אל-אח׳באר הלבנוני על חידוש המענק הקטארי לרצועת עזה מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס התייחס לנושא. בראיון הבוקר לעיתון העזתי ׳פלסטין׳ אמר אבו מרזוק כי השגריר הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, הודיע לחמאס על חידוש המענק הקטארי והגעתו לרצועת עזה במשך כל שנת 2021 (בניגוד לדיווח בעיתון אל-אח׳באר הלבנוני שם דווח על חידוש המענק לחצי שנה) , עוד הוסיף אבו מרזוק שסכום המענק הקטארי צפוי להיות 30 מיליון דולרים בכל פעימה, בנוסף השגריר אל-עמאדי צפוי להגיע לרצועת עזה בסוף החודש הנוכחי. (עולם החדשות בטלגרם בשיתוף אינטליניוז )

*- מפקד חיל הים של ה- IRGC: כל פלישה נגד איראן תתמודד עם תגובה קשה.

*- הצי האיראני מציג מדים חדשים עם דפוס הסוואה שונה.

*- חברת לוקניד מרטין ספקה את מערכת נשק הלייזר   – HELIOS Laser Weapon System   –  High Energy Laser with Integrated Optical-dazzler and Surveillance  לחיל הים האמריקאי.

קרדיט לתמונה: חיל הים האמריקאי