ברקע טענות בכיר החמאס אודות קיום עשרות מנהרות ישראליות חודרות לעזה

סרטון שהופץ בימים האחרונים ממקור עלום מראה פגיעה בחמושים בתוך מה שנראה כמו מנהרה:

הסרטון:      https://youtu.be/WK5K9HRmFp4

הרקע להפצת הסרטון קשור לכאורה לטענתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס באסל צאלחיה אודות קיומם של עשרות מנהרות ישראליות חודרות לעזה, ואודות התנהלותה של מלחמה תת קרקעית חשאית במנהרות.
בסרטון שצולם ככל הנראה מכוונת דיגיטלית מתקדמת לראיית לילה (ישנו כיום שוק צבאי ואזרחי מפותח לכוונות מתקדמות כאלה המסוגלות לפעול ביום ובלילה ואף לתעד כמו במקרה דנן ) הושחרו נתוני הדיגיטציה בכוונת מכוון כך שבלתי ניתן לקבוע מתי היכן ובידי מי צולם הסרטון.
בסרטון ניתן לראות ירי של תחמושת נותבת אל עבר שני חמושים בתוך מנהרה הדומה למנהרות המבוטנות שבנו ארגוני ההתנגדות המוסלמיים בעזה כמו חמאס והג'יהאד האיסלמי הפלסטיני.
ניתן לראות כי אחד הלוחמים חמוש בקלצניקוב ומצוייד במכשיר קשר ואילו הלוחם השני ( שחש לעזרת הראשון?) נושא אפוד קרב מדגם אוניברסילי (המצוי כיום בכל רחבי העולם ).
בסרטון הקצר ניתן לראות לכאורה פגיעה קטלנית מטווחים קצרים בשני החמושים ולאחר מכן וידוא הריגה שלהם בירי נוסף (גם אם לוקחים בחשבון את ההגדלה האופטית של הכוונת מדובר כנראה בהתקלות מעשרות מטרים בלבד).
אם הסרטון הוא אכן אותנטי, ישנן כמה אפשרויות להסביר את ההתרחשויות:
1.זהו סרטון פנימי של כוח מיוחד של חמאס שפגע בחמושים סוררים מארגון אחר בעזה (אולי גא"פ?) במקרה זה צלחייה הפיץ את הסרטון ללא ייחוס כדי להדגים כביכול את טענתו שישראל אכן פועלת במנהרות עזה.
2.זהו אכן סרטון אותנטי של כוח ישראלי מיוחד במנהרות עזה. (כנראה מתקופה מוקדמת- אולי ממהלך מבצע צוק איתן (2015) או באמת ממהלך מבצע מיוחד מסוג זה שצלחייה טוען שמתקיים.
אם זהו אכן המצב סביר להניח שהמפיץ אינו צלאחייה עצמו אלא דווקא גורם עלום בישראל שבחר בתזמון זה ומטרותיו עימו.
3.זהו סרטון ממקום ומתקופה אחרת.

החמוש הראשון רגע לפני שנפגע בסרטון (מדבר במכשיר הקשר?):

קרדיט: אנליסט צבאי מקבוצת נציב