משרד ההגנה האיראני מהלל את התעשייה הצבאית האיראנית שחושפת כלים חדשים

עוזר שר ההגנה האיראני וראש ארגון התעשייה הימית, אדמירל עמיר רסטקארי – أمير رستكاري, הצהיר כי במהלך החודשיים הקרובים ייחשפו מפנה מוקשים "סבא" – "صبا"  והמסוק "בירוזאן" – "بيروزان".

انجاز إيراني جديد..قريبا ازاحة الستار عن كاسحة الغام وحوامة . موقع إضاءات  الإخباري

בראיון לעיתון המקומי "חראסאן" – "خراسان" הדגיש אדמירל רסטקארי כי הסנקציות שהוטלו אינן מעכבות את התפתחותן של התעשיות הביטחוניות הימיות האיראניות, והוסיף : מה שיוצר בתעשיות הביטחוניות האיראניות  לפני המהפכה היה בעיקר נשק קל ופצצות למערכות נשק קרקעיות, בהתחשב בכך שחיל הים האיראני ייבא את מרבית הציוד שלו ממדינות מערביות, והינו חלוצים גם בכך באזור, וברגע שהאויב עזב את ארצנו והטיל עלינו את האמברגו, זה גרם לנו לקשיים, אבל היום אנחנו מסתמכים אך ורק ביכולות הייצור המקומי שלנו, והאמברגו לא יכול לעשות לנו דבר".

הוא המשיך ואמר: כיום הצוללת "פתח"  – "فتح" היא מייצור איראני מלא שתוכננה על ידי מומחים איראניים. היא מיוצרת מחומרים איכותיים ומותקנים עליה  ציוד וכלי נשק מתקדמים וחדישים בהרבה מאלו המותקנים על הצוללת "גאדיר" ,השוקלת 120 טון, שיוצרה בהנדסה לאחור.
האדמירל רסטקארי ציין כי התעשייה הצבאית הימית האיראנית עשתה קפיצה גדולה במהירות ייצור הציוד הצבאי, והוסיף:  "בנינו את המשחתת הראשונה שלנו  "Damavand" – "دماوند"  במשך 4 שנים, אך כעת לקח לנו לבנות את  המשחתת החדשה מדגם "Damavand" כ- 12 חודשים , וזה אינדיקציה למיומנות ומהירות העבודה, והיום אנו בונים משחתת כמו "Damavand" במשך שנה ואנחנו יכולים לחמש אותה במערכות הלחימה הנחוצות תוך שנה גם כן.

Iran to Unveil Locally-Produced Destroyer Soon | Iran Front Page
ראש ארגון התעשייה הימית ציין כי מספר מדינות הגישו בקשות לרכישת ציוד צבאי ימי איראני, למרות הצעותיהם הנדיבות של כמה מדינות גדולות להרתיע אותן מרכישת נשק מאיראן.
האדמירל האיראני מצפה שמכירות הציוד הצבאי של איראן יגיעו לשווי שבין 8 ל -10 מיליארד דולר בשנה.
הוא המשיך ואמר: הצוללות מדגם "גאדיר" ו-"פתח "אטרקטיביות מאוד עבור מדינות אחרות, וגורמים זרים אמרו במהלך בדיקתם את הצוללת – " פתח " כי צוללת זו היא המצויידת ביותר, והם שואלים את עצמם כיצד איראן הגיעה לרמה כזו של יְכוֹלֶת.

فاتح" غواصة إيران التي يمكنها "عرقلة" الملاحة في هرمز - BBC News عربي
הוא הוסיף, "יש לנו סונאר שיכול ב-360 מעלות סביב הצוללת בדיוק גבוה. אנו בונים מערכת קרבית שתוכל לחשב את הנקודה המדויקת של המטרה. ישנן הזמנות ממדינות חוץ לספינות המהירות שלנו ולמשגרי טילים לטווח בינוני מדגם " ביכאן " = "بيكان".
עוזר שר ההגנה האיראני גם ציין כי ישנן בקשות רבות ממספר מדינות לרכוש מזל"טים ומערכת ההגנה האווירית "Power-373", הנחשבת טובה יותר ממערכת "S-300" הרוסית. בהתייחס למערכת ההגנה האווירית האיראנית, שיש לה מכ"ם חזק מאוד , הוא זה שהפיל את המל"ט האמריקני "נץ גלובלי " – "غلوبال هاوك"  עם טיל אחד.

منظومة 'باور 373'المتطورة.. رمز للاكتفاء الذاتي وفشل سياسة الحظر - قناة  العالم الاخبارية
האדמירל רסטקארי התייחס גם לייצור המנוע באיראן בהספק של 1,300 כ"ס ואמר כי נחתם חוזה עם תאגיד הרכבות האיראני לייצור 10 מנועים מסוג זה.
לדבריו, התעשייה האיראנית תייצר גם מנוע ימי בהספק של 1,300 כ"ס עד סוף חודש מרץ הבא, בנוסף למנוע דיזל בהספק של 4,200 כ"ס.

ازاحة الستار عن كاسحة الالغام صبا والحوامة بيروزان قريبا - قناة العالم  الاخبارية