ישראל פועלת לסיכול מאמץ החיזבאללה לפתח חזית חדשה בדרום סוריה

שינוי המשוואה .

במסגרת המב"מ ישראל מזהה מגמה חדשה בגבולותיה מליציות איראניות מתחלפות עם לוחמיי חיזבאללה בניסיון לפתוח חזית חדשה בדרום סוריה כנגד ישראל.

בכיר ישראלי ,בהתייחסו לנושא, אומר כי "הנשיא בשאר אל-אסד הבין כי הנוכחות האיראנית מסבכת את המצב בארצו ותורמת להתרחבות המעורבות טורקית בצפון סוריה.

בעבר, ישראל תקפה אתרים של המשטר וכוחות פרו-איראניים בדרום סוריה, אך נמנעה במכוון לפגוע באנשי חיזבאללה לבנונים הפעילים מול גבול הגולן הישראלי.

בישראל כבר לא מסתפקים רק בהוצאת הכוחות האיראנים ומיליציותיה מסוריה , כעת ישראל דורשת ונחושה להוציא גם את כוחות חיזבאללה מדרום המדינה , אחרת צבא המשטר הסורי מסתכן בפעולות מוגברות וממוקדות על לוחמיו ומפקדיו כולל על אנשי ומפקדי החיזבאללה הנמצאים בשטח . (קרדיט: מאיר בר)

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר כי " יש מעט מאוד לוחמי חיזבאללה לבנון בדרום סוריה ועיקר הפעילות נשענת על בניית תשתיות מקומיות שיהיו כפופות לארגון ויוכלו לבצע משימות.

שני גופים מרכזיים של חיזבאללה פועלים כיום בדרום סוריה:

*- מפקדת הדרום, המשלבת קציני חיזבאללה כיועצים ומפקחים בשורות הצבא הסורי.

*- יחידת "תיק הגולן" בפיקודה הישיר של מפקדת הארגון, המקימה תאי טרור של סורים מקומיים.

זאת ועוד, חיזבאללה שותף לפעילות האיראנית בדרום, החורגת מההיבט הצבאי. בכלל זאת – הפעלת רשת של הברחות סמים, רכישת אדמות, אספקת שירותים ומוצרי יסוד במטרה להרחיב השפעה ולגייס דעת קהל מקומית אוהדת.

ישראל תמשיך במדיניות שיבוש וסיכול הפעילות בדגש על התארגנויות מקומיות, בדיוק לפני שנה, ב-27 לינואר חוסלה תשתית מקומית כזו שהתכוונה לבצע ירי נ״ט מאזור הישוב הדרוזי הסמוך לגדר גבול הגולן -חאדר.

מצד שני אין כוונה מיוחדת לפגוע בגורמי חיזבאללה למעט אירועי קצה כפי שהיה בכל שנות המב״מ – חיסול מפקדי תיק הגולן במקרים בהם מבשילים פיגועים או מתפתחת התארגנות.
המשוואה בהקשר הזה של מינימום פגיעה בפעילים והתמקדות באמל"ח ותשתיות כולל לחץ על צבא אסד ותקיפת בסיסיו, תימשך."

"ישראל פועלת בחופשיות בסוריה ללא שום מגבלות, אם תהיה יוזמה מכיוון סוריה היא גם תותקף, גם תרים להנחתה על כלל המטרות המוכרות במרחב הדרומי ובעיקר על תשתיות צבא אסד שישלם את המחיר. חיזבאללה והאיראנים עדיין מתואמים ונדרשים להסכמה של אסד לכל מהלך ולכן יש שם ריסון וזהירות. זו בדיוק הסיבה להעברת מסרים לשטח בצורת כרוזים, מסרים ישירים למפקדי צבא סוריה ומסרים ברורים לאסד על המחיר."

כרוז שהועבר אך לאחרונה ומכותב ישירות למפקד חטיבה 112 חי"ר ממוכן מדיביזיה 5 ,המחזיקה בקו הגבול עם ישראל בגזרה שבין קונייטרה ולמפגש הגבולות ישראל-ירדן-סוריה, הזהיר אותו מפני שיתוף פעולה עם האיראנים והחיזבאללה .  יש לציין כי חטיבה 112 הסורית כבר "לקחה" צד וכל אנשיה, החל מהמח"ט וכלה באחרון החיילים והקצינים הזוטרים , מקבלים את הוראותיהם מהאיראנים, והם למעשה מהווים חטיבה איראנית על גבול ישראל.

הכרוז : 

תרגום הכרוז ( קרדיט לחוסיין):

(אל)  תת אלוף באסל אבו עיד – מח"ט 112:
למרות אזהרותינו הקודמות, המשכת לאפשר לחיזבאללה נוכחות בגזרתך ועבודה ביחידתך ובין חייליך. אתה מסכן את עצמך ואת חייליך לשווא תמורת קידום אינטרסים של חיזבאללה. חיזבאללה משווק את עצמו ואת פעילותיו כאילו הן משרתות את דרום סוריה ואת יחידתך, זה שקר.
מהו חלקו של חיזבאללה בדרום הסורי? מה הם ההישגים של חיזבאללה בשיקום האזור והצבא?
האם ניצול המצב הקשה של האוכלוסייה וגיוסם לחוליות הפח"ע משרת את סוריה?
האם ניצול הבסיסים והתשתיות שלך לקידום פח"ע משרת את סוריה?
חיזבאללה הביא חורבן וחוסר יציבות במרחב, בגללו אתה אישית והצבא ככלל משלמים את המחיר.
הגיע הזמן שחיזבאללה יצא מסוריה, הגיע הזמן שחיזבאללה יצא מחטיבה 112.
תהיה סורי אמתי שעובד לטובת מולדתו ותנקוט בפעולות הנכונות לפני שיהיה מאוחר מדי ותהיה מאלה שאומרים  "אוי לי, הלוואי ולא לקחתי את פלוני כחבר"פסוק מהקוראן).

מפת הערכות החיזבאללה והאיראנים בגולן הסורי: