מבזקי חדשות ליום 10-1-2020. מתעדכן

*- שיירה של הצבא האמריקני הותקפה בהילה שבעיראק, ושתי שיירות נוספות הותקפו בנסיריאה. אף קבוצה עדיין לא קיבלה אחריות לפיגועים.

מאוחר יותר קבוצת ההתנגדות קאסים אל-ג'בארין קיבלה אחריות לשתי תקיפות כנגד שיירות אספקה לצבא ארה"ב בעירק הערב.

*- מנהיג חיזבאללה, חסן נאסראללה הכחיש את ההאשמות על מעורבות ארגונו בייצור אמפטמינים.
הידיעות על מעורבות החיזבאללה לכאורה בייצור אמפטמינים התגברו לאחר תפיסת משלוח של 14 טון מהחומר הנ"ל באיטליה לשם הגיעו מלטקיה בסוריה.
נסראללה דיווח כי ארגונו משתף פעולה עם החקירה באיטליה בניסיון לברר את מקור הסמים. לדבריו הידיעות על מעורבות ארגנו הינן מזויפות ומהוות תעמולה מערבית כנגד הארגון שהוא עומד בראשו.

*- סד"כ כוחות צבא ארה"ב לפי מדינות במזרח התיכון : 

*- מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נשא אמש נאום ואמר כי לאירועים האחרונים בארצות הברית תהיינה השלכות גלובליות.

"הכפתור הגרעיני נמצא בידי שוטה מטורף שנקרא טראמפ", אמר נסראללה. "שהאל יגן על העולם ממה שהוא מסוגל לעשות".

נסראללה הוסיף כי ההסתערות על גבעת הקפיטול מראה שטראמפ מוכן להרוג את אזרחיו כדי לשמור על השלטון: "זאת דוגמה קטנה למה שטראמפ ביצע בארבע שנותיו בכמה מדינות אחרות".

*- סיור ישראלי ירה לעבר רועה צאן לבנוני בגבעות כפר שובא,על גבול לבנון ,  מבלי לפגוע בו.

*- 2 מפציצים אסטרטגיים מדגם B-52 נצפו ב-48 שעות האחרונות מעל המפרץ הפרסי כשהם מלווים ע"י מטוסי קרב אמריקניים.

זו הפעם הרביעית בחודשיים האחרונים שהמפציצים נראים מעל שמי המפרץ הפרסי. ( קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- חבר הוועד המנהל של הפרלמנט באיראן אחמד עמירבאדי – אם הסנקציות לא יוסרו איראן תגרש את פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ב -21 בפברואר.

*- פריסת פטריוטים בהרי אילת מחשש להתקפת טילים ארוכי טווח מתימן.

בהמשך לפירסומים מהימים האחרונים נהפכה ישראל ליעד לגיטימי עבור התימנים לאחר שעזרה לבדלנים בחודשים האחרונים לכבוש את האי סוקוטרה מממשלת תימן.
האי סוקוטרה נמצא תחת ריבונות תימנית ותימן מאשימה את האיחוד האמירויות וישראל בעזרה לבדלנים בהשתלטות על האי. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- טוויטר לראשונה מחקו ציוץ של מנהיג אירן, חמינאי, בנושא החיסונים לקורונה "ואי אמינותם"‏

הציוץ היה בנושא איסור יבוא חיסונים מארה"ב או אנגליה מכיוון שהם אינם אמינים ואפשרות שהמדינות ינסו לזהם את החיסונים כדי לפגוע באירן ומדינות אחרות.

הוא גם אמר שעל "סמך ניסיונם עם מנות דם נגועות באיידס מצרפת", אין אמינות בחיסונים ממדינה זו גם.

*- טווחי כיסוי ההגנ"א האיראנית : 

*- סיור וירטואלי בקברו של סולימאני .

*- שר החוץ של קטאר: "אם קטאר תידרש לשמש גשר בין השותפה האסטרטגית שלנו טורקיה ומדינות אזוריות אחרות, נקבל בברכה צעד כזה."

*- נסראללה: "הזהרנו מפני המדיניות של טראמפ וכעת האמריקנים מרגישים זאת על בשרם"

מנהיג ארגון חיזבאללה הלבנוני, חסן נסראללה, התייחס בנאומו למהומות שהתרחשו בוושינגטון בעת אישור הצבעת האלקטורים ואמר כי "כעת האמריקנים מרגישים את השלכות מדיניות טראמפ על בשרם". לדבריו, "הזהרנו מפני המדיניות שלו בתימן, בסוריה, באיראן, בוונצואלה ונגד העם הפלסטיני ובראשם הפשעים נגד קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדס". לדבריו, "טראמפ קרא לערוך הפגנה בוושינגטון, ובאותו יום גם נאם בפני המפגינים נגד תוצאות הבחירות כשהוא מוגן בזכוכית נגד ירי". (דניאל סלאמה).

*- ננסי פלוסי שוחחה עם רמטכ"ל צבא ארה"ב על "מניעת דונלד טראמפ הלא יציב" לפתוח בסכסוך צבאי או להשתמש בקודים שהוקצו להפעלת הנשק הגרעיני של אמריקה .

*-  ארה״ב – איראן – עיראק: לפני זמן קצר הודיע משרד האוצר האמריקאי כי הוא מטיל סנקציות על פאלח אל-פיאד, לשעבר היועץ לביטחון לאומי של עיראק וכיום יו״ר ארגון חשד א-שעבי (ארגון המכיל בתוכו כ40 מילציות שיעיות הכפופות לאיראן)

סיבת הטלת הסנקציות עפ״י משרד האוצר הינה דיכוי המפגינים נגד ההשתלטות האיראנית על עיראק למען הדמוקרטיה במדינה, הדיכוי ירי לעברם והריגתם.

בנוסף נאשם פאלח כי הוא אחראי לחיסולם של מספר דמויות מוכרות בעיראק הפועלת למען הדמוקרטיה (עיתונאים, פוליטקאים ועוד) (קרדיט:עולם החדשות בטלגרם)