מבזקי חדשות ליום 8-1-2020. מתעדכן

*- תימן: מקורות מקומיים, אלמיידאין: רעש הפיצוץ הגדול הרעיד את שכונת מנסורה, ואחריו ירי כבד בעדן.

*- מפקד משמרות המהפכה באיראן חוסיין סלאמי בראיון לטלויזיה של חזבאללה נשאל לגבי התקיפות של ישראל בסוריה וענה: "עוד נגיב על התקיפות האלו של ישראל ולא נשאיר את הדברים שישראל עושה ללא תגובה״.

*- פריצת דרך במחשבה האיראנית : איראן יכולה להחליט לפגוע בחוזקה ב- ישראל בשנת 2021, בעיקר על ידי פרוקסי צפון, כולל חזבאללה ומפרוקסי סוריה אם היא רואה בממשל ביידן הנכנס כמאופק, על פי ה- @ INSSIsrael.

*- דיווח : בשנת 2020 ישראל תקפה בסוריה מעל 39 פעמים ,חיזבאללה הלבנוני ספג מעל 60 הרוגים, סה"כ כולל הרוגים מחיזבאללה לשנת 2020 257 הרוגים.

*- צפי לקבלת מאות אלפי מנות חיסון של מודרנה מדי יום- החל מהשבוע הבא .  ‏החיסונים של מודרנה הגיעו למחסני טבע סלא. גורם מעורה בפרטים אומר שהם מתכוננים לקבל, החל מהשבוע הבא, כמה מאות אלפי מנות חיסון בכל יום. ד״ר טל זקס(המנהל הרפואי הראשי של מודרנה) אמר שהחיסון יעיל כנגד כל המוטציות המוכרות.

*- מניין ההרוגים מהתקיפה הישראלית האחרונה בסוריה, שכוונה לכוחות איראן וחיזבאללה עלה ל15 הרוגים. בנוסף, ישראל טוענת כי תקפה בסוריה מעל 500 יעדים השנה.

*- משלוח הכורסאות החשוד שהכיל את "הסם של דאע"ש" נתפס בדרך לרצועת עזה

הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון סיכלו היום (ה') במעבר תרקומיא ניסיון הברחה של אלפי כדורי סם ממריצים מסוג קפטגון. הכדורים הממריצים שיועדו לרצועת עזה, מוכרים גם בשם ה"הסם של דאע"ש" שמונע כביכול פחד ועייפות. סם זה התפרסם בעבר כפופולארי בקרב פעילי ארגון המדינה האיסלאמית. משאית רהיטים מחברון ובה ספות וכורסאות שיועדו לתושבי עזה, עוררה את חשדם של הבודקים הביטחוניים במעבר. במהלך בדיקת המשאית התגלו 17 שקיות מלאות באלפי כדורי קפטגון, ששימשו כ"מילוי" להדום. הסחורה החשודה הוחרמה ודיווח בנושא הועבר למשטרת ישראל. (משרד הביטחון)

*- חיסול ממוקד – כטב"מ תקף רכב השייך לארגון אל חשד אל שעבי על הגבול הסורי עיראקי, 4 הרוגים ופצועים. (אבו צאלח)

*- הגנרל בגרי: הנקמה על דמו של השהיד פאכרי זאדה היא מובהקת.
ישנם קווי דמיון רבים בין מותו של סלימאני, לבין קדושתו של פחריזדה, רוצחיהם הם האנשים הגרועים ביותר של של זמננו, נשיא ארצות הברית וראש ממשלת המשטר הציוני, שהורו על מות הקדושים של שני החללים הללו. הם ארצות הברית הפושעת והמשטר הציוני ההורג ילדים, כעסו ביותר על פעילותו של השהיד פכריזדה ורדפו אחריו . נקמת הדם של השהיד פחריזדה היא מובהקת, אך הזמן והמקום ייקבעו על ידי החזית המהפכנית.

*- דוח 20 הטרוריסטים הקיצונים המובילים בעולם.

דו"ח של ה- CEP מדרג את ה- 20 הטרוריסטים הקיצוניים המסוכנים ביותר על פני כדור הארץ והשפעתם על הביטחון הבין לאומי ומקרי מוות המיוחסים לאנשי הטרור ברחבי העולם. חסן נסראללה במקום הראשון!  איסמעיל הניה חמאס מקום שלישי.

*-  דיווח: הרוגים ופצועים ב"מתקפה הישראלית" בסוריה

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי בתקיפה שיוחסה לישראל הלילה ישנם "הרוגים ופצועים". לפי המרכז, ארגון אופוזיציה סורי שמושבו בבריטניה ודיווחיו נחשבים אמינים יחסית, אחד האתרים שהותקפו הוא בחטיבת מכ"מ סורית באזור סווידא שבדרום סוריה, ושם נרשמו מקרי המוות והפציעות. בנוסף, כך דווח, התקיפה כוונה נגד אתרים צבאיים באזור אל-כיסווה מדרום לדמשק, אזור המכיל אתרים השייכים למיליציות פרו-איראניות. כמו כן נטען כי הותקפו אמצעי הגנה אווירית של צבא סוריה בחטיבה 91, בנוסף לפיצוצים שנשמעו באזור סווידא. (דניאל סלאמה)

*- צבא איראן: אלפי מזל"טים מוכנים לתקוף כל מדינה שחושבת שהיא יכולה לתקוף את איראן ואת ביטחונה.