מבזקי חדשות ליום 7-1-2020. מתעדכן

*- שאלנו את המדען אדווין לימן , דוקטור לפיזיקה גרעינית חבר מומחה באיגוד המדענים המודאגים. להלן תמליל שיחתי עם ד"ר לימן.

איראן והפצצה הגרעינית : להלן כמה גורמים שיש לקחת בחשבון.

אז עד כמה קרובה איראן לייצר פצצה גרעינית עם העשרה של 20%אורניום מועשר ?

" עיניין של כמה שבועות לכל המאוחר עד שנה "

*- הסולימניפיקציה הזו של המזרח התיכון הוא ניסיון נואש להשתמש בסולימאני כדי להקרין את השפעתה ומעמדה של איראן מול המלציות בפיקודם.

*- פריסה אינטנסיבית של כוחות הבטחון העיראקים להגן על שערי בסיס אל-תוחיד ועל שגרירות ארה"ב בבגדאד, באזור הירוק.

*-  העיתון הלבנוני אל אחבאר – " ישראל חזרה לנקודת ההתחלה בנושא פרוייקט דיוק הטילים של חיזבאללה, אין זה סוד שמספיקים רק 20 טילים מדוייקים שיפגעו בשטחה של ישראל כדיי לשנות את כל תמונת המלחמה . חיזבאללה התעצם מאז פרוץ מלחמת לבנון השניה מ 2006 וכיום הוא מסוגל לשגר כ 4,000 רקטות ליום . ישראל המתינה שנים (משנת -2016) וחשבה כי מדיניות ארה"ב תכניע את ההגמוניה האיראנית אך משזה לא קרה ומשום כך היא שוב מוצאת את עצמה בחזרה לנקודת האפס היום עליה לבחור בדרך אחרת להשיג את מטרתה על מנת לסכל ולפרק את פרוייקט וארסנל הטילים המדוייקים של חיזבאללה. "

*- דניאל אלסברג – " לטראמפ יש תוכנית סודית לעורר סכסוך צבאי עם איראן.זה הזמן של הפקידים בפנטגון וגורמי הממשלה להדליף את המסמכים המסווגים לפניי שיתחילו ליפול עליינו טילים."

*- סגן מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה: " הישות הציונית והמשטר הסעודי הצליחו לשלב את טראמפ להיכנס להרפתקאות באזור . "

*- ד"ר אלרועי פרייס: יש לנו מחקר ראשוני ומדאיג שמטיל ספק על יעילות החיסון נגד מוטציית הקורונה מדרום אפריקה.

*- צה״ל פורס מערכות הגנה אוויריות סביב אילת מחשש שאיראן באמצעות החותים התימןנישגרו רקטות וטילים כדי לנקום את מותו של פחיגזאדה ואילי גם קאסם סולימאני. (קרדיט:יוסי מלמן)

*- ישיבת הקונגרס לאישור זכייתו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארה"ב הופסקה לאחר ש 60 סנאטורים הפגינו נגד תוצאות הבחירות באריזונה. / אל ג'זירה

*- כתב אל ערביה: מיכלי גז מדמיע נורו כדי למנוע מהמפגינים להיכנס לקונגרס.
חברי הקונגרס מתנגדים לניצחון של ביידן באריזונה ומאטים את תהליך האישור.
כתב אל ערביה דיווח מול הקונגרס האמריקני כי כוחות הביטחון של ארה"ב שיגרו מיכלי גז מדמיע כדי למנוע מהמפגינים להיכנס לקונגרס. זה בא כשמחלוקת התרחשה בתחילת מושב הקונגרס כדי לאשר את ניצחונו של ביידן.
לפני כן, נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן שיבח ביום רביעי את הניצחון האפשרי של הדמוקרטים בסנאט, ורואה בכך אינדיקציה לרצונם של האמריקנים להתקדם, וקרא לשיתוף פעולה בין המפלגות הדמוקרטיות והרפובליקניות.

השירות החשאי של האף-בי-איי הוציא את פנס מהקפיטול דרך מנהרות תת קרקעיות.

תמונה

*-רץ ברשתות חברתיות: ארצות הברית וישראל מראות כי בכוונתן לתקוף בסוריה. זה כנראה יהיה מתקפה גדולה במיוחד, אל-תנף נמצאת בסמוך לדמשק. כוחות ההתנגדות חייבים להיות עירניים.

*-  אפשרות מוגברת של ארה"ב, לתקיפה צבאית עם הקואליציה הערבית על איראן, לאחר הנסיגה של מספר גדול של חיילים אמריקאים מאפגניסטן ועיראק / חדשות חזית התנגדות.

*- ג'ון פינר- "בוגר" ממשל אובמה נוסף, מונה ע"י ביידן להיות סגנו של היועץ לביטחון לאומי. (בשנת 2017 כינה פינר את מדיניות החוץ של טראמפ ונתניהו, " שניי בלגניסטים " )

*- הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ממנה לסגן שר החוץ את וונדי שרמן(יהודי),מי שהיה אדריכל הסכם הגרעין האיראני ב2015 תחת ממשל חוסן אובמה . זהו סימן ואות לנחישותו של ביידן לחזור לעסקה הגרעינית עם איראן .

שר החוץ הנבחר על ידיי ביידן , טוני בלינקן, שאף הוא יהודי. בלינקן היה הסגן היועץ לביטחון לאומי תחת הנשיא חוסן ברק אובמה.

*- תא"ל אמיר שבאניאן סגן רכז משרד הביטחון האיראני: אותרו כל האשמים ומבצעי ההתנקשות בפחריזאדה ננקטים הצעדים הנדרשים לעצור אותם ונקמה קשה מצפה לפושעים.

*- מקורות איראניים מעריכים: אפשרות מוגברת להתקפה צבאית של ארה"ב וסעודיה על איראן לאחר נסיגת מספר רב של כוחות מאפגניסטן ועירק.

*-מערכת ההגנ"א התימנית הפילה  מל"ט ריגול של חיל האוויר הסעודי באזור אל-מחאשמה במחוז אל-ג'אף .

*- הצהרה בריטית-צרפתית-גרמנית משותפת: אנו רואים בהעלאת העשרת האורניום ל -20% ע"י איראן כהפרה ברורה של הסכם הגרעין.

*- החלטת איראן להמשיך את ההפרות של מחויבויותיה, להעלות את רמת ההעשרה ולקדם יכולת תעשייתית להעשרת אורניום מתחת לאדמה, אינה יכולה להיות מוסברת בשום דרך פרט להמשך מימוש כוונתה לפתח תכנית גרעין צבאית. ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו

*- הארגון האטומי של איראן: ביכולתנו להעשיר אוראניום לדרגה של 40 ו-60 אחוזים.

*-  שר הביטחון האיראני: יש לנו את הזכות להגיב לישות הציונית ואנחנו נחליט מתי, היכן ואיך נגיב.

*- איראן מבקשת להוציא צו מעצר עבור דונלד טראמפ, בעוון חיסול קאסם סולימני.

בבקשה שנשלחה לאינטרפול מבקשים האיראנים להנפיק צו מעצר בינלאומי עבור נשיא ארצות הברית ועוד ל-47 פקידים אמריקניים שהיו מעורבים בחיסול סולימני לפני כשנה. "איראן מתייחסת ברצינות רבה לפשע הנתעב ומבקשת להעניש את מי שהורה על חיסול זה", כך אומר דובר הרשות השופטת באיראן גולאם חוסיין איסמעילי.

(יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- ברגע האחרון: סין סירבה לאפשר לאנשי ארגון הבריאות העולמי להיכנס לשטחה כדי לחקור את מקור הקורונה.

*- ראש ממשלת עירק קזימי: "בימים הקרובים יותר ממחצית הכוחות האמריקאים ייסוגו מעיראק."