הפיוס במפרץ לא עורר התרגשות מיוחדת בקרב המשקיעים במפרץ

הפיוס במפרץ לא עורר התרגשות מיוחדת בקרב המשקיעים. הבורסה של קטאר רשמה היום את העלייה הגדולה של היום מכל שווקי המפרץ – 1.4%. ראוי לציין כי זוהי העלייה היומית הגדולה ביותר שמשיג השוק הקטארי מזה כחודש. מניית הבנק הקטארי הלאומי, הבנק הגדול במפרץ רשמה עלייה נאה של 2.4% כשאחריו הבנק האיסלאמי של קטאר עם עלייה של 1.8% בשווי המנייה.

בסעודיה, שוק המניות הגדול ביותר בעולם הערבי, הפיוס לא השפיע על הסחר כשהמדד הראשי רשם עלייה מזערית של 0.2%. מניית חברת "סאבכ", היצרנית מס' 4 בעולם בתחום הפטרוכימי רשמה את העלייה הגבוהה של היום – 1%. בבורסה של דובאי נמשכה מגמת העלייה זה היום השלישי ברציפות והפעם 1.2%. מניית חברת הבנייה "אעמאר" זינקה היום ב-2.9%. במצרים שגם היא הייתה שותפה למצור על קטאר המדד הראשי של הבורסה המקומית רשם עלייה מינורית של 0.2%.

ניתן להסביר את התגובה הפושרת מצד המשקיעים לתמונות הפיוס מסעודיה עם גורמים אחרים פחות אופטימיים המשפיעים על הסנטימנט של המשקיעים במפרץ, כולל המתיחות באיראן שעצרה אתמול מכלית דרום קוריאנית וכן השמועות על קיצוץ נוסף הצפוי בחודש הבא בתפוקת הנפט במסגרת מה שידוע כ"אופ"ק+".

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין