ישראל מאשרת פרסום קודם של אתר "נציב": עסקה ביטחונית נרחבת עם יוון

לפני כשבועיים פרסם האתר נציב נט ידיעה שפורסמה לראשונה באתר חדשות לבנוני ושכותרתה : "יוון פונה לישראל להכשיר את חיל האוויר שלה על רקע הסכסוך עם טורקיה" .

היום מוציא משרד הביטחון הישראלי, באמצעות דוברו , את הידיעה הבאה:

באישור ממשלת יוון: עסקה ביטחונית נרחבת בין משרד הביטחון הישראלי לממשלת יוון.

ההסכם, שייחתם בין משרדי ההגנה של שתי המדינות, כולל הקמה ותפעול מרכז לאימוני טיסה ע"י חברת ״אלביט מערכות״ עבור חיל האוויר היווני למשך 20 שנה, בהיקף של כ-1.68 מיליארד דולר.

העסקה כוללת גם רכש 10 מטוסי M-346 ("לביא"), סיוע בשדרוג מטוסי T-6 ("עפרוני"), אספקת סימולטורים, הדרכות ולוגיסטיקה.

שר הביטחון, בני גנץ: "ההסכם מבטא את היחסים המצוינים והמתפתחים שיש לנו עם יוון. מדובר בשותפות ארוכת טווח שתשרת הן את האינטרסים של יוון והן את האינטרסים של ישראל, שותפות שתקדם את היציבות באזור הים התיכון, ותיצור מאות מקומות עבודה בשתי המדינות״.

הערה ברקע הידיעה:

לאחרונה פרסם האתר נציב נט כתבה שנושאה "טורקיה מבקשת להחיות את היחסים עם ישראל…" .

נראה כי המידע בדבר המשא ומתן בין ישראל ליוונים, עוד לפני שנחשף בתקשורת העולמית, היה ידוע לטורקיה ממקורות המודיעין שלה, ולכן היא עשתה מאמץ עליון לנסות ולפתות את ישראל במקסמי שווא ששווה לה ללכת עם טורקיה ,בגלל הפוטנציאל הכלכלי העצום שלצדה, במקום לחתום על הסכם , יחסית קטן לעומת הפוטנציאל הטורקי, עם יוון . 

טורקיה חוששת , שהעובדה שישראל תכשיר את חיל האוויר היווני למשימות קרביות , יחד עם מטוסי האף-35 שקנתה מארה"ב ימסמסו את היתרון הצבאי הטורקי העצום על פני יוון ויאלצו אותה לעשות וויתורים ,שבעבר אפילו לא חשבה לעשותן, כמו הפסקת קידוחי הנפט במזרח הים התיכון בשטחים שיוון טוענת לבעלות וטורקיה לא מכירה בהן.

טורקיה, ביחד עם מצבה הכלכלי המדרדר, מבינה כי אם לא תצליח לחזור ולהשתלב במערך מדינות המזרח התיכון ,כמו בעבר, הסיכוי להתאוששות כלכלית ולשיפור במצבה המדיני האזורי והעולמי ילך ויקטן והיא תישאר מאחור בעוד ייתר המדינות תפרחנה .

אבל ככה זה עם מדינות טוטליטריות שהמנהיג שלה חושב שמה שטוב לו – טוב למדינה.

קרדיט לתמונה: Israel-Greece Friendship Association