כוחנו באחדותנו? רק לעיני המצלמות.ברקע ההתנגשות בין החמאס לג'יהאד בעזה

הסופ"ש התרחשה התנגשות מול פעילי חמאס לפעילי גא"פ, סיפור שנכון לכתיבת שורות אלה עדיין לא הגיע לסיומו.

בשישי בלילה באיזור השעה 00:00 החלו להגיע דיווחים מהרצועה על ירי כבד באיזור צומת שג'אעיה. עפ"י הדיווחים באיזור התפתחה קטטה בין פעילי גא"פ לשוטרי חמאס שעמדו במחסום (ברצועה יש סגר מלא בסופ"שים) לאחר שפעילי גא"פ רעולי פנים שישבו בג'יפ לבן סירבו להזדהות בפני שוטרי חמאס שבמחסום. בעקבות כך פעילי הגא"פ שישבו במכונית ירו בשוטרי חמאס במחסום, דבר שהביא לפציעה של שוטר אחד במצב קל. בסופו של דבר נעצרו באירוע 2 פעילי הגא"פ החמושים שהיו בתוך הג'יפ.
לזירת האירוע הגיע אחראי ביטחון הפנים של חמאס ברצועה, תופיק אבו נעים, שניסה להרגיע את הרוחות ולהביא לסיום הסיפור.
עפ"י הדיווחים ברצועה הטריגר לכל הסיפור הוא מעצר 7 פעילי גא"פ שחשודים בגניבת כבלי תקשורת משכונת תפאח לפני כשבועיים. בעקבות המעצר פעילי הגא"פ ברצועה התעצבנו והחליטו ללכת לעשות פרובוקציות במחסום ובעקבות כך נעצרו.

אבו נעים ערך ישיבה עם בכירי גא"פ ולבסוף הוסכם כי הגא"פ יסיג את כוחותיו שיצאו לעשות בלגאן במחסומים מרחובות העיר עזה עד השעה 12:00 ואז 2 הפעילים שנעצרו ע"י חמאס ישוחררו בתנאי שהמבוקשים החשודים בגניבת הכבלים יוסגרו לידי חמאס כבר בבוקר יום שבת.
בישיבת בכירי הגא"פ עם אבו נעים טענו בגא"פ כי לא הם האחראיים לגניבת הכבלים לפני שבועיים והוסיפו כי אם יתגלה שפעילי גא"פ ביצעו את הגניבה אותם פעילים ייחשבו כפושעים ויפוטרו מהארגון.
החקירה מתנהלת תחת חשאיות כבדה שכן אפילו אבו טארק אלע'ראבלי, אחראי תיק התיאום בגא"פ, היה מנוע מלהיכנס לאיזור התקרית.
כבר בשעה 00:20, כ20 דקות לאחר תחילת האירוע, הגיעו הדיווחים כי הסיפור נגמר והצדדים הגיעו להבנות.

אלא שבשעה 04:00 אזרחים עזתים התעוררו למשמע 2 פיצוצים חזקים אחד אחרי השני. התושבים תיארו כי הפיצוצים 'הרעידו את הבית'. בהתחלה האירוע נחשד כחיסול ע"י ישראל שכן הפיצוצים היו חזקים מאוד והשעה דומה לשעה שבה חוסל בהאא' אבו אלעטא לפני כשנה.
לבסוף התברר כי שוגרו 2 רקטות (ככה"נ ע"י פעילי גא"פ שלא היו מרוצים מהתקרית עם חמאס ורצו לשגר לישראל), אחת מהרקטות התפוצצה במקום השיגור והשניה נפלה על בית משפחת סעדה בשג'אעיה, הרקטה גרמה לנזק כבד לבית המשפחה ולפגיעה בבית משפחת קניטה הסמוכה וכן ל4 פצועים קל, שלושה מהם ממשפחת סעדה.
במקביל לאירועים הללו במהלך הלילה פעילי גא"פ עשו פוזות בג'יפים ברצועה מול מחסומי חמאס כמחאה על מעצר הפעילים בתחילת הלילה.
#قوتنا_بوحدتنا

Hamas, Islamic Jihad

קרדיט : ערוץ הטלגרם – האיש החושב