מבזקי חדשות ליום 4-1-2020. מתעדכן

*- לוויינים מסחריים PlanetLabs: נרשמה עלייה בפעילות הצי האיראני במיצר הורמוז.

*- פעילות התעופה האמריקנית מעל עירק הלילה. במהלך השבוע האחרון, לפחות 25 מכליות אוויר מסוג בואינג KC-135 סטרטוטנקר עם מספרי רישום שונים היו מעורבות בסיורים מעל עירק. כמחצית מהם הועלו לאוויר מארה"ב למזרח התיכון במהלך דצמבר 2020.

*- שישה אזרחים נהרגו בהתקפה על אוטובוס על ידי חמושים לא מזוהים בוואדי אל-גריב, פרבר של אל-סלאמיה במחוז חמא בסוריה.

*- ציוץ מטורף ומעליב , של עובד במרכז ללימודי איראן באנקרה, על סלימאני.
בציוץ הזוי וכמובן מעליב, קרא מוחמד קאק, עובד המרכז ללימודי איראן באנקרה (קבלן של שירות הביון הטורקי), שסולימאני היה סוכן אמריקאי בעיראק ובסוריה.
נדמה שהתבוסה של שכירי חרב טקפירים הטורקיים בסוריה,הובילה את אנשי ארדואן לשיבוש הדעת וטירוף, ואילצה אותם להעיר הערות הזויות.

*- לפחות 10 בני אדם נפצעו בהתפוצצות מחסן שאיחסן מיכלי גז ליד גבול לבנון עם סוריה, הצלב האדום הלבנוני והצבא מאשרים.

*- הפרלמנט האיראני קורא לממשלה להשמיד את ישראל: בשבוע שעבר, ערב יום השנה למותו של סלימאני, הוכרזה ברבים ב 31 בינואר, תוכנית התגמול של איראן נגד חיסולו של סלימאני, והטקסט המלא שלה פורסם היום. : הטקסט קובע: הממשלה מחויבת לעשות הסדרים להשמדת המשטר הציוני הגוזל עד לתאריך יעד.

*- הערב דווח כי דובאי עצרה לחקירה מספר איראנים בחשד כי פעלו במסגרת התארגנות לביצוע פיגועים. המעצר מגיע מספר חודשים לאחר שחולייה איראנית אחרת, הצליחה לחטוף ממלון בשדה התעופה של דובאי, פעיל אופוזיציה איראני ולהבריחו לאיראן דרך עומאן השכנה. (אינטלי טיימס)

תמונה

*-  אתר החדשות הרוסי מוסקובסקי קומסומולץ העריך בדו"ח כי ישראל וארצות הברית מוכנות לחלוטין לעימות צבאי עם איראן.

הערכה זו באה בעקבות תרגיל צבאי ישראלי בן יומיים בצפון ואמצעי הגנה אחרים שנקטו ישראל וארצות הברית בשבועות ובחודשים האחרונים.

*- איראן: חברת אספקת החשמל של העיר קום הודיעה כי בשל התנאים המיוחדים באספקת הדלק הנדרש על ידי תחנות הכוח ,החשמל ינותק מדי יום בין השעות 24:00 ל 04:30 בבוקר עד להודעה חדשה.

*- כלי תקשורת בלבנון – למעלה מ -20 מטוסי קרב ישראליים ומטוסי סיור בשטח האווירי של לבנון בגובה נמוך.

*- טראמפ שוב קרא לתומכיו לצאת למחאה ב -6 בינואר. "אני אהיה שם", כתב הנשיא בהודעת טוויטר והזמין את תומכיו לצאת לרחובות ולמחות על תוצאות הבחירות לנשיאות, ב- 6 בינואר. "יום היסטורי!" הקונגרס האמריקני אמור לאשר את תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב ב -6 בינואר.

*- מנהיג חזבאללה חסן נסראללה אומר כי איראן לא תבקש מאף מדינה הנאמנה לה להגיב על מותו של קאסם סולימאני: "היא לא תדרוש מהן דבר, כשהיא תחליט להגיב צבאית או ביטחונית, היא תעשה זאת, באופן שיתאים לחיסול", אמר. נסראללה הוסיף: "אני רוצה שתדעו – איראן חזקה, ולא זקוקה לא לחבריה ולבנות בריתה, היא תגיב במקום, בזמן ובאופן שבו תרצה". (כאן 11)

*- סד"כ הצי הרוסי בים התיכון :

*- מפקד משמרות המהפכה האיראנים : סלמי – "כוחות הים שלנו במפרץ מסוגלים תקוף כוחות האויב במעמקי הים, באמצעות פצצות חכמות שישוגרו ממטוסים עם או בלי טייסים." בנוסף ברשותינו משגרי טילים רבים. "

*- פיצוצים נשמעו בעיירה אל-קסר סמוך למחסום של צבא לבנון באזור הגבול עם סוריה יש פצועים והרוגים. לפי הסרטונים כנראה ומדובר במחסן נשק.

*- סגן מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים – תת אלוף מוחמד חיג'אזי אןמר כי לחיזבאללה יש יותר טילים ממה שהישראלים מדמיינים, וזה בא בגלל המאמצים שעשה מפקד כוח קודס לשעבר, הגנרל קאסם סלימאני."

תמונה

*- היועץ לביטחון לאומי של ביידן: יש לנהל משא ומתן על תוכנית הטילים של איראן לפני הסכם הגרעין.

*- השייח' נביל קאווק, בכיר בחיזבאללה : חלומו של הגנרל סולימאני התגשם: טילי חיזבאללה מסוגלים לפגוע במדויק בכנסת ישראל, במשרד הביטחון, ובכל המתקנים הצבאיים .

*- אל-ערביה – לאחר חיסולו של סולימאני ,חסן נסראללה הפך יעד לחיסול מספר 1 של ארה"ב.

ועל כך מעיר הפרשן הצבאי של האתר : "נסראללה לא נמצא במקום שניתן לפגוע בו בוודאות וזה בטח לא מעניין לצורכי לחימה, יש מפקדים יותר קריטיים ממנו לקרב שניתן לחשוב עליהם למכת פתיחה. העונש הכי גדול לנסראללה הוא להישאר בחיים ולראות את תוצאות המלחמה על לבנון ועל השיעים".

*- ישראל מספקת מערכת הגנה נוספת של טילי כיפת ברזל לארה"ב. המערכת הראשונה נמסרה בספטמבר האחרון.

*- אחד המקורות הלבנוניים המקורבים לחיזבאללה  אישר כי "כוחות המפלגה ובסיסיה נמצאים בכוננות הכי גבוה בעקבות מידע לניסיון להתנקש בחייו של סעיד חסן נסראללה, מזכ"ל המפלגה, דבר שני שהמקור מאשר, כי חיזבאללה יתערב בכל תגובה או כל התקפה אמריקאית-ישראלית על איראן באמצעות שיגור טילים והפצצת ערים והתשתית הישראלית באמצעות עשרות אלפי טילים, כולל פעולת הסתערות של כוחות רדואן על הגבולות לשחרור הגליל העליון, ואולי אף יותר."