נשיא סין בנאום שהוא כולו האדרה עצמית. והקורונה? קטן עלינו!!

נשיא סין, שי ג'ינפינג, ניצל את נאום השנה החדשה כדי לשבח את התנהלותם של אזרחי המדינה מול מגפת הקורונה והצהיר כי הצלחתה של סין תביא אותה להישגים חדשים.

"ממלאכים בבגדים לבנים לחיילי העם, ממדעני ועד עובדים קהילתיים, ממתנדבים ועד בנאים, מקשישים ועד הדורות הצעירים של שנות התשעים והאלפיים, אין ספור אנשים הקדישו את חייהם כדי לדאוג לאנשים הפשוטים עם אהבתם", אמר בנאום לאומה. "שבחים לכל הגיבורים הרגילים! אני גאה באומה ובעם הנהדרים, ואני גאה ברוח הלאומית של שיפור עצמי!".

שי הוסיף כי "התגברנו על השפעת המגפה והשגנו תוצאות משמעותיות בתכנון הכולל של מניעת מגפה ומניעתה ובהתפתחות כלכלית וחברתית". הוא ציין הישגים כלכליים ומדעיים, בהם החללית שהביאה סלעים מהירח, לצד "ניצחון מוחץ בקרב המכריע נגד העוני".

הנשיא הסיני התייחס לחגיגות הצפויות בשנה הבאה לציון מאה שנה להקמת המפלגה הקומוניסטית. "המסע היה מרהיב ובתחילת המאה, הלב שלנו רק יתחזק יותר עם הזמן", אמר. "אנחנו תמיד נשים את האנשים במרכז, נשמור על השאיפות המקוריות שלנו, נזכור את המשימה שלנו, נעמוד מול רוחות וגלים ונשוט כדי להשיג את ההתחדשות הגדולה של האומה הסינית".

שי גם פנה לקהילה הבינלאומית, מבלי להתייחס להאשמות על אחריותה של סין לפרוץ המגפה. "העולם הוא משפחה אחת", הצהיר. "אחרי שנה של עליות ומורדות, הבנו את המשמעות של קהילה עם עתיד משותף עבור האנושות יותר מאי פעם". הוא הוסיף כי "עמי כל המדינות בעולם צריכים לשלב ידיים ולהילחם בסופות כדי לפזר את ערפל המגפה מוקדם ככל האפשר ולשאוף לבנות בית טוב יותר על פני כדור הארץ".

China Wants to Dominate World, but Will U.S. Values Survive?

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי בטלגרם