איראן מזהירה מתנועות צבאיות אמריקאיות חריגות ומופרזות במפרץ

שגריר איראן באו"ם מזהיר את מועצת הביטחון מפני תנועות חריגות ונוכחות צבאית אמרקאית מופרזת הגוברת במפרץ הפרסי.

"עלינו להזהיר מפני הצעדים המתוכננים, עלינו להדגיש כי אף על פי שהרפובליקה האיסלאמית של איראן אינה מבקשת שום סכסוך, אך יכולותינו ונחישותנו הנחרצת היא להגן על עמנו, להגן על ביטחוננו, ריבונותנו, שלמותנו הטריטוריאלית ואינטרסים חיוניים ועל כן אם נצטרך להגיב נעשה זאת בנחישות אין לזלזל בכל איום או שימוש בכוח נגד איראן".

"מכיוון שהרפתקנות צבאית כזו עומדת בסתירה ברורה עם מטרות ועקרונות האו"ם ויש לה השלכות חמורות על השלום והביטחון האזורי והבינלאומי, על מועצת הביטחון של האו"ם לחייב את ארצות הברית לעמוד בעקרונות ולאכוף את החוק הבינלאומי. האו"ם חייב להפסיק צעדים בלתי חוקיים אלה. כמו כן, הקהילה הבינלאומית צריכה לדרוש מארצות הברית לשים קץ לצעדים שיגרמו לחוסר היציבות באזור כה תנודתי כמו המפרץ הפרסי".

מנגד מדווחים אמצעי התקשורת העולמיים כי ארה"ב  טוענת שהיא רואה אינדיקציות הולכות וגוברות שאיראן מתכננת מתקפה נגדה במזרח התיכון.

"ארה"ב רואה אינדיקציות הולכות וגוברות לפיהן ייתכן שאיראן מתכננת מתקפה נגד כוחות או אינטרסים אמריקאים במזרח התיכון", כך מסר גורם אמריקאי לרשת NBCNews.

הגורם, שדיבר בעילום שם, הודה שקריאת כוונותיה של איראן "קשה ולעיתים בלתי צפויה", אך הוסיף כי האינדיקציות נלקחות ברצינות.

ברקע הטענות האיראניות מאיים מפקד כוח קודס האיראני – אסמייל קעני בטקס לציון חיסול קאסם סלימאני, ישירות על נשיא ארה"ב ואומר:" ייתכן שחלק מהבית שלך (בתוך ארצות הברית) יגיב להתנקשות בארה"ב בסולימאני". במקביל הוא מצווה על המיליציות השיעיות בעיראק להיות מוכנים להגיב במכה צבאית על מתקנים אמריקאים אם צבא ארה"ב יפתח במסע תוקפנות נגדם.

שר החוץ האיראני בשיחה עם מקבילו הכוויתי אומר : "המהלכים האמריקניים באזור חשודים וגורמים לחשד (שהיא מתכננת תוקפנות) וכי היא תישא בתוצאות של כל הרפתקה אפשרית באזור".

דיווחים רבים מהמזרח התיכון טוענים כי כל הכוחות המזויינים של איראן הועמדו בכוננות עליונה.

תמונה

קרדיט: מאיר בר ובן מקבוצת נציב