איראן מנסה להכשיל פרוייקט דגל של עיראק לבניית נמל מסחרי ענק

התפתחות די מדאיגה בעיראק המצביעה דווקא על הלך הרוח הלוחמני בקרב הממסד הצבאי באיראן.

ארגון "עסאיב אהל אלחק", ארגון קיצוני שמחומש וממומן על ידי כוח אלקודס של משמרות המהפכה ,הודיע היום על התנגדותו הנחרצת להסכם כלכלי אסטרטגי שחתמה ממשלת עיראק עם חברת דייהו הקוריאנית. ההסכם נחתם אתמול בדבר הקמת נמל הים המסחרי "פאו" שעלותו כ-2.65 מיליארד דולר. מדובר בפרויקט כלכלי משמעותי עבור עיראק שאמור להפוך אותה למרכז סחר אזורי ולסייע אגב כך גם למדינות המפרץ להגביר את תנועת הסחר.

נמל פאו ימוקם דרומית למחוז בצרה בעיראק. הוא מתוכנן לטפל ב-99 מיליון טון סחורות בשנה ואמור להיות בין 10 נמלי הים הגדולים בעולם. אבן הפינה הונחה לפני 10 שנים אך הביצוע נדחה שוב ושוב

בטהראן לא אוהבים את ההסכם הזה וקיס חזעלי מנהיג "עסאיב" כינה היום את ההסכם הזה "פשע גדול". לדבריו, מי שחתם על ההסכם הזה הוא "מושחת" ויבוא על עונשו בבוא היום. ההתבטאויות החריפות הללו עלולות להביא לנסיגת דייהו מההסכם ולפגיעה קשה בכלכלת עיראק שכן הפרויקט הזה צפוי ליצור אלפי מקומות עבודה. כפי שדיווחתי כאן בעבר, המנהל הקוריאני של הפרויקט בעיראק נמצא לפני שבועות מספר מת, אך הגרסה הרשמית טענה "שהתאבד", אם כי רבים מאמינים שחוסל על ידי אחת המיליציות הפרו איראניות.

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין