המתיחות בין ארה"ב לסין מתגברת

טראמפ תודרך החודש במתיחות ההולכת ומתגברת עם סין

"סין הציעה לשלם עבור תקיפה של כוחות אמריקניים באפגניסטן" – כך על פי גורם בכיר בממשל טראמפ שהעביר את המידע ל "אקסיוס" למרות סיווגו של המידע שבדרך להתבטל על ידי הממשל.

נאמר כי מדובר בתדרוך שטראמפ קיבל מהמודיעין ב-17 בדצמבר וכי טראמפ שוחח עם היועץ לביטחון לאומי בנושא באותו היום. המידע המודיעיני טרם אושר, ומזכיר דיווח דומה מחודש יוני כי הרוסים הציעו הצעה דומה לארגון הטאליבן וטראמפ בחר שלא להגיב עליו באופן ישיר.

בלילה של 18 בדצמבר( יום לאחר שהנשיא תודרך), הפליגה ספינת המלחמה האמריקאית USS Mustin דרך מיצר טייוואן. כוחות, הימי והאווירי, של צבא השחרור העממי הסיני (P.L.A) עקבו מקרוב אחר ספינת המלחמה .

משרד ההגנה הסיני מוציא גינוי חריף ומגדיר את הפעולה הזאת של ארה"ב כ"פרובוקציה "ו"הפגנת כוח" והוסיף כי, ספינות וכלי טיס סיניים עקבו אחרי הספינות האמריקאיות.

בייג'ינג, 31 בדצמבר (שינחואה)

דובר הצבא הסיני בצהרה מהיום חמישי – אנו מביעים התנגדות נחרצת להפלגת שתי ספינות מלחמה אמריקאיות דרך מיצר טייוואן.

"המהלך של ספינות המלחמה האמריקאיות מעביר מסר שגוי ומסוכן לגורמים הבדלניים הדוגלים בעצמאות טייוואן,מהלך שמסכן את השלום והיציבות באופן חמור ברחבי מיצר טייוואן.סין רואה את עצמה כחופשית לפעול ולהגן על האינטרסים במיצר טיוואן – כך אמר וו צ'יאן, דובר משרד ההגנה הלאומי.

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב