מחאה עממית באיראן בעקבות הגילוי כי סולימני תרם 22 מיליון $ לחמאס בעזה

ברשתות החברתיות באיראן הגיבו בזעם על התבטאות בכיר חמאס מחמוד א-זהאר ולפיה קאסם סולימאני העניק בעבר לארגון הטרור 22 מיליון דולר במזומן. האיראנים שואלים באיזו זכות נעשה שימוש בכסף שלהם בזמן שהמצב הכלכלי בתוך איראן בכי רע. חשוב לציין כי מרבית התגובות הן תחת שמות בדויים מחשש למעצר על ידי השלטונות.

אחד האיראנים הגיב בטוויטר: "קראתי היום בחדשות שקאסם סולימאני נתן לחמאס 22 מיליון דולר מכספי העם האיראני, אז באיזו זכות נותנים את כספי אזרחינו העניים לזרים, ובאיזו זכות עלינו להילחם ב(רחבי) העולם בשם הגנה על ביטחון איראן, אז תודה לאל שאתה (סולימאני) כבר לא כאן."

העיתונאי האופוזיציוני וחיד בהשתי כתב: "הבגידה שבוצעה על ידי האייתולות ופקידים לא ישרים כמו קאסם סולימאני נגד איראן והאיראנים היא חסרת תקדים בהיסטוריה. סולימאני העניק יותר מ -22 מיליון דולר לחמאס בתמורה לתעמולה לטובת המשטר, והדבר הזה נמשך כבר יותר מ 42 שנה." אחר הגיב: "המשטר של הרפובליקה האסלאמית וקאסם סולימאני טעו כשנתנו את כספי העם האיראני ללא הסכמתו לגנבי טרור כמו חמאס וחיזבאללה הלבנוני."

משתמש איראני אחר ציין כי עצם ההתבטאות על מסירת הכספים ביום השנה למותו של סולימאני מלמדת כי כל מה שמעניין את חמאס בקשר עם איראן זה כסף.

News Analysis: Gaza factions, military wings on alert after Soleimani's assassination - Xinhua | English.news.cn

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין   קרדיט לתמונה : (Xinhua/Rizek Abdeljawad)

גם בעזה תליית תמונתו של סולימני הרגיזה רבים ,שרואים באיראן מנצלת את תושבי עזה בניגוד לאינטרסים הביסיסיים שלהם לחיות בשלווה ,והם פעלו לקרוע את התמונה מעל השלט המתנוסס.