הגרמנים מתקנאים בקצב ההתחסנות נגד נגיף הקורונה בישראל

"האם ישראל תהיה המדינה הראשונה שתשאיר את משבר הקורונה מאחור?", זו השאלה שהציג היום הצהובון הבילד כאשר תיאר את מבצע החיסונים המהיר שמתנהל בישראל לצד ביקורת על האיטיות של הקמפיין המקביל בגרמניה.

על פי הצהובון, על אף שישראל נכנסה השבוע לסגר השלישי מאז פרוץ המגפה, החיסונים המהירים עשויים לשנות את המצב בתוך חודשים ספורים. העיתון ציין כי בתוך שבוע חוסנו כחצי מיליון בני אדם ועוד 150 אלף צפויים להתחסן את סוף השבוע במטרה להגיע ל-60 אחוז מהאוכלוסייה עד מרץ, כאשר בגרמניה יושג נתון זהה רק בסוף הקיץ.

תמונה

הבילד הסביר כי ישראל היא מדינה קטנה שבה יש אוכלוסייה צעירה יחסית לגרמניה, ועל כן ניתן לתת עדיפות לחיסון של בני 60 ומעלה. אולם הגורמים העיקריים שמביאים להצלחה הם כמות החיסונים והמהירות שבהם הם ניתנים לאוכלוסייה, וזאת בשל השתתפותן של כל ארבע קופות החולים.

"לפי הדיווחים, ישראל תקבל יותר מחמישה מיליון מנות של חיסונים מביונטק ופייזר עד סוף ינואר. לשם השוואה, לגרמניה יהיו רק שלושה עד ארבעה מיליון באותו פרק זמן", ציין הבילד. "בשבועות הבאים, לישראל פשוט יהיו יותר חיסונים זמינים של פייזר וביונטק מאשר לגרמניה. זה כי המדינה המזרח תיכונית הייתה נחושה יותר להזמין חיסונים מאשר האיחוד האירופי".

COVID-19 and its impact on city-regions in Germany | IGLUS

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי בטלגרם