האקרים מביכים את החיזבאללה: פורצים למוסד הכלכלי החשוב ביותר וחושפים

פדיחה רצינית לחיזבאללה. יום אחרי הראיון הארוך שנתן מנהיג הארגון חסן נסראללה מצליחים האקרים להביך אותו ולחדור לקרביים של המוסד הכלכלי הכי חשוב שלו "القرض الحسن" (אלקרצ' אלחסן), שהוא מעין הבנק הפרטי שלו.

إلى "القرض الحسن"

ההאקרים לא רק נכנסו לחשבונות הבנק אלא אף למצלמות במעגל הסגור המותקנות בסניפיו. קבוצת הפצחנים, שכינתה את עצמה "ספיידרז", פרסמה רשימות של לווים ובעלי פיקדונות בכל סניף של הבנק הזה, שמשמש כמקור המימון העיקרי של חיזבאללה והפלטפורמה המובילה להלבנת הון. כמו כן נחשפו פרטים הקשורים לשווי ההלוואות, לקצב ההחזר, למידע האישי על הלווים ולתקציב הסניפים בין השנים 2019 ו- 2020.

ההאקרים הבטיחו לחשוף מידע נוסף בקרוב. הם קראו גם לכל הלווים והמפקידים באלקרצ' אלחסן למשוך את כספם ממנו בטענה כי הוא גורם לקריסה הכלכלית של מדינת לבנון.

אל-קרצ' אל-חסן נחשב כאמור לאחד מעמודי התווך הכלכליים הבולטים של חיזבאללה. הוא מתנהל מחוץ למערכת הבנקאות הכלכלית הלבנונית ואינו כפוף לחוק "מזומנים ואשראי" הלבנוני. הוא החל לפעול עוד בשנות השמונים, אז נרשם כאגודת צדקה, ואילו כיום הוא מעניק הלוואות בשווי של כ -500 מיליון דולר ליותר מ -200 אלף לווים. (קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין  )

أرقام تليفونات جمعيات تقدم القرض الحسن وشروط الحصول على القرض – صناع المال

הפרשן הצבאי של האתר נציב נט – גיא א. מוסיף : מוסד אל-קרד אל-חסן משמש כבנק המרכזי של חיזבאללה ל"כלכלתה המקבילה".
"משמרות המהפכה האיראני שולטים ביותר מ -80% מהמגזר התעשייתי במדינה. יש להם אחיזה בכלכלת איראן. זה אותו המודל שחיזבאללה מנסה לפרוס בלבנון, וקרד אל-חסן הוא חלק מהתוכנית הזו עם כל הלוואות שניתנו לאורך השנים לבעלי עסקים ותעשיות מקומיות.
קרד אל-חסן, כשלעצמו, הוא רק צד אחד של הסיפור. כאשר מערכת הבנקאות והכלכלה הלבנונית קרסו, חיזבאללה השתמש בזה כסיכוי לבנות כלכלה מקבילה עצמאית לחלוטין, באמצעות הלוואות אלה, באמצעות ייבוא שלא כדין או חוקי. המוצרים האיראניים והסוריים, ובאמצעות ייצוא גם לאותן מדינות.
כל מה שנעשה על ידי קרד אל-חסן מנוגד לחוקי הכספים והכספים של לבנון. זה נופל מחוץ למערכת הבנקאות הרשמית. כל מוסד העוסק בכספי אנשים או בהשקעותיהם ונותן הלוואות צריך להיות תחת מערכת השיפוט של הבנק המרכזי והבנק איננו כזה.
עם המחאה נגד השלטון שפרצה בלבנון באוקטובר האחרון ואובדן האמון של המערכת הבנקאית, אזרחים העבירו את הכלכלה למשק מזומנים.
רוב האנשים הוציאו את הפיקדונות שלהם מהבנקים ואף הפסיקו להשתמש בכרטיסי חיוב או אשראי. מומחה הסביר כי כלכלת מזומנים זו מאפשרת לחיזבאללה להשיג שליטה מהירה יותר במשק ונגישות קלה יותר בבניית כלכלתו המקבילה.

اختراق حسابات «القرض الحسن».. ماذا وجد القراصنة في بنك حزب الله؟ | مصر  العربية