גם במרוקו שרים לאנזר

היות ואנו חוגגים את חתימת ההסכם ליחסים הדיפלומטיים המלאים עם מרוקו, או אם תרצו הסכם נורמליזציה, או הסכם שלום, הרי כל השמות להסכם נכונים.

את כל המילים על ההסכם וחשיבותו, אשאיר לכם לקרוא בכל ערוצי החדשות והפרשנים,
אני פשוט אזכיר לכם את המאמר שהבאתי בפניכם, עם הסיפור של טקס עשוראא אחר, הסיפור על אגדה בֶּרְבֵּרִית עתיקה, על אנזר, אל הגשם.

ומדוע אני מזכיר לכם על האגדה שהבאתי לכם בהקשר לחגי האסלם, ובה סיפרתי על חגיגות מלוב?
היות וזו כאמור אגדה בֶּרְבֵּרִית, ואצל הבֶּרְבֵּרִים במרוקו המילה אנזר זו מילה נרדפת לגשם, וכמובן שחגיגות אנזר נחגגות גם במרוקו.
אז במרוקו לחגיגות יש נופך משלהן באזורים שונים של הממלכה, אבל עדיין בכולם יש את בובת העץ, המייצגת את הכלה של אנזר, המחליפה את הנערה הצעירה שבעבר הוקרבה כקרבן, והבובה עטופה בבגדי כלה, ובידה מצקת עץ, המסמלת מזון.

תוכלו לראות את הסיפור והסרטון במאמר זה שהעליתי בעבר.

אבל היות והיום אנו עוסקים במרוקו, אז אשמיע לכם שני קטעי מוזיקה, שניהם מוקדשים לאנזר, האחד קטע של להקת Agurzil ממרקש במרוקו, להקת Black metal – סגנון "כבד" אף "ונותן בראש" יותר משאר סגנונות Heavy Metal
ולכל אלו שקשה להם עם הסגנון המוזיקלי של קטעי הגיטרה הוירטואוזים של להקת Agurzil, אביא את הניגוד המוזיקלי, אל המוזיקה האמגזית – הבֶּרְבֵּרִית – המרוקאית, השקטה והמלודית, אל קטע שירה נפלא, של הזמרת המרוקאית המיוחדת, OMY היא אומיימה בלח (أميمة بلاح) Omayma Balah

ולמי שכמוני אוהב מוזיקה בֶּרְבֵּרִית, מוזמן לבדוק בחמש אחרי הקורונה, לאחר שיחזרו הופעות וקונצרטים, באתר חברה המייצגת זמרים ולהקות של בֶּרְבֵּרִים, ותוכלו להתעדכן היכן ומתי יחודשו הקונצרטים.

Anzar-Bride-2

קרדיט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון