יום השנה לחיסול מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים- הגנרל סולימאני

מתי אם בכלל תהייה הנקמה האיראנית?

בכל האזור ובעוד כמה מקומות בעולם, מדברים על מה יהיה בשלישי בינואר 2021 – הוא יום השנה, לחיסול קאסם סולימאני.
רבים מדברים על כן תהיה נקמה ביום השנה, או שלא תהיה נקמה, דווקא באותו היום.
הרי חיכו כבר שנה, ועדיין חוץ מאשר תקיפת טילים על בסיס אמריקאי, שבעין אל-אסד בעיראק, ב 8 בינואר, חמישה ימים לאחר החיסול (ורבים שוכחים שהותקף גם בסיס אמריקאי נוסף, הנמצא באירביל, ואני לא מזכיר את המטוס האוקראיני שהופל, הרי בכל זאת, העולם כבר שכח…)

אז האיראנים עצמם כבר אמרו, שהם עוד לא נקמו את מותו של סולימאני, שחוסל יחד עם סגן מפקד ארגון אל-חשד א-שעבי, אבו מהדי אל-מוהנדס (ואם כבר בשיכחה אנו עוסקים, מה עם שאר הצדיקים, שעלו בסערה השמימה, יחד עם שני מפקדי המחבלים? אותם אף אחד לא מזכיר, את שמם לא מכירים, והאיראנים וגם העיראקים, בשמם נקמה אינם דורשים…)
והנה כבר מצטרפת למסכת האיומים, הנקמה המתקרבת על חיסולו של מוחסן פח'רי-זאדה, אבי תוכנית הגרעין הצבאית של משטר האייתוללות.

ועכשיו לקראת יום השנה, מצטרף אל דוברים איראנים, רשמיים יותר ופחות, ודוברים עיראקים משלל מיליציות טרור שיעיות, ידידנו מעבר לגבול הצפוני, מפיץ התעמולה ומהנדס התודעה, השקרן הכרוני – מנהיג חיזבאללה, נותן "ראיון עיתונאי" ובו הוא מספיד ומתגעגע, וגם כרגיל מאיים.

אז כל האזור בכוננות לקראת האפשרות של נקמה איראנית מסוג זה או אחר, האור בחדרי דיונים דולק בשעות מאוחרות, גורמים שונים דואגים לעדכן את מקבלי ההחלטות, במדינות שונות באזור, וגם בארה"ב, כי ה 3 בינואר כבר מעבר לדלת…
ויש האומרים חכו, חכו, הנקמה בוא תבוא, אבל רק לאחר שטרמפ יעזוב את הבית הלבן, בו ביום, או תוך שבועות, ואולי בכלל הנקמה לא תהיה באזור שלנו, אלא ביבשות אחרות.

אני לא יודע מתי ואיך, או אם בכלל, תהיה נקמה, על חיסול סולימאני, ואולי יצרפו האיראנים לנקמה הנורא מפחידה, גם את הנקמה על חיסולו של פח'רי-זאדה.

אני בכלל כאן רק לשאלה…
למה כולם מדברים על ה 3 בינואר 2021?

אז מתי בכלל יום השנה?

כי אם מדובר בנקמה איראנית, והם ירצו לנקום ביום השנה, אז לפי הספירה בלוח השנה האיראני, חיסול סולימאני היה ביום שישי, ה 13 בחודש دی = Dey, הוא החודש העשירי בשנה 1398 בספירה הפרסית, (בשישי בחודש טבת בשנת תש"פ)

ויום השנה הרי יהיה ביום שבת, ה 13 בחודש دی = Dey, בשנת 1399 לספירה הפרסית, שלפי הלוח הגרגוריאני, שבו רוב העולם משתמש יהיה ביום שבת ה 2 בינואר 2021 (שבת יח’ בחודש טבת בשנת תשפ”א).

אז מתי ינקמו אם בכלל? האם ישלבו נקמה על סולימאני, עם הנקמה על פח'רי-זאדה?

הנקמה שלא מומשה

ולאחר כל מה שקשור לתאריך, ובמענה לשאלות של קוראים בערוץ הטלגרם, רציתי לשתף אתכם בתמונה.

מכל שלל התמונות מעברו של הצדיק הידוע סולימאני, שצצות ברשת, ומכל תמונות מעשה ידי אמן שמפורסמות באיראן מאז חיסולו של הארכי טרוריסט וביתר שאת בימים האחרונים, בחרתי להביא בפניכם תמונה אחת, המסמלת אולי טוב יותר מרבות אחרות, את המורכבות האיראנית ואת תפיסתם את העולם.

Soleimani-Peace-and-Revenge

בתמונה רואים את סולימאני, המפקד הבכיר,לובש מדים עם הדרגה שהוענקה לו לאחר חיסולו, והמקבילה לדרגת רב אלוף, עם תסרוקת מוקפדת, וזקן מסודר, מבטו רציני ומעט מהורהר, משני צדדיו מעופפות להם יונים לבנות, סמל לשלום המקובל בכל העולם, אבל גם אם פניו של המחבל לכאורה נשואות לשלום, מאחוריו מתנוסס לו דגל הנקמה השיעי.

את הדגל הזה הזכרתי במאמר מסוף חודש נובמבר, כשסיפרתי לכם את הסיפור על דגלים, טקסים וארונות של אלמונים, הדגל האדום, של הנקמה שלא מומשה מאז קרב כרבלא, ומדובר בקרב בשנת 680 לספירה, בו נהרג האימאם השלישי, חוסיין בן עלי.
להזכירכם כי זה הדגל שהונף לאחר חיסולו של הצדיק רודף השלום, מעל מספר מקדשים ומסגדים באיראן, ולפי האיראנים גם במקרה של סולימאני, זו נקמה שלא מומשה.

אם השיעים באיראן מחכים לנקום את נקמתו של חוסיין בן עלי, כבר 1,340 שנה, אז אם האיראנים רוצים לנקום על חיסול סולימאני, מבחינתי אני מוכן להמתין בסבלנות עם הנקמה לפחות עד שנת 3,360…

קרדיט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון