משרד החוץ בתימן: כל התקפה ישראלית עלינו תבעיר את המזרח התיכון

טהראן (FNA – סוכנות הידיעות האיראנית – פארס) – גורם במשרד החוץ התימני הזהיר את ישראל מפני מעשה של תוקפנות צבאית נגד המדינה הערבית (בלא לציין את שמה של המדינה המותקפת), והדגיש כי צעד כזה יניע מלחמה כוללת במזרח התיכון וישראל תהיה הראשונה שתסבול.

"במקרה שהמשטר הציוני יבצע איוולת נגד תימן, כל האינטרסים שלו כמו גם בעלי בריתו באזור ים סוף יהפכו ליעד לגיטימי במסגרת זכות ההגנה העצמית המובטחת בכל המוסכמות וההסכמים הבינלאומיים. ", ציטטה סוכנות הידיעות הרשמית של תימן" סבא " – Saba news agency ביום ראשון, פקיד בכיר שסירב להזדהות.

הוא המשיך ואמר כי הסטטוס קוו בתימן אינו מעניינו של המשטר בתל אביב, והוא מייעץ לרשויות בישראל להתמקד במידה רבה במצב בשטחים הפלסטיניים הכבושים ולהפסיק לאיים על מדינות באזור.

הפקיד ציין כי ישראל מחפשת תירוצים להתחיל בפעולות העוינות שלה, לכסות על התוקפנות המתמשכת שלה נגד העם הפלסטיני ולעודד הסכמי נורמליזציה עם מדינות נוספות.

חזרה ל- 12 בנובמבר אשתקד, תנועת החות'ים – אנסאראללה הפופולרית של תימן העבירה אזהרה חריפה לישראל מפני ביצוע "מעשה טיפשי" כלשהו נגד האומה לאחר התבטאויות שנויות במחלוקת של ראש הממשלה.

"אם ישראל תבצע פעולה מטופשת כלשהי נגד אומתנו … אומתנו לא תהסס להודיע ​​על מאבק בדרך האלוהית נגד אויב זה (ישראל)", אמר מנהיג אנסאראללה עבדול-מאליק אל-חות'י בנאום בטלוויזיה לציון יום הולדתו נביא האסלאם מוחמד .

"גם לא נהסס לשלוח  מכות קטלניות לעברם (ישראל) ולתקוף את היעדים הרגישים ביותר השייכים בתוך שטח ישראל", הוסיף.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב