האם חיזבאללה נדרש לפרוע את השטרות שהאיראנים כה הרבו להשקיע בהן?

בנאומו האחרון של נאסראללה ,בימים האחרונים , האיומים על ישראל לא נשכחו , ותאוריות הקונספירציה מבית מדרשו ממשיכות להיות מופרחות באוויר מבלי שלמישהו, בעולם האזרחי, תהיה אפשרות להפריכן אות לאשרן , ובדיוק בגלל זה הן מופרחות באוויר ,כחלק מלוחמה פסיכולוגית , כדי לנסות ולהשפיע על מהלכים שוברי קונצנזוס. אך בניגוד לפעמים קודמות נראה כי הפעם נאסראללה מולך על ידי האיראנים למהלך שובר שרידות.

האם הוא הולך "לשחק" את הסוף את תפקידו הטרגי בתאטרון האבסורד האיראני ולהיות מוקרב על חשבון האינטרסים המגלומניים של שליטי איראן שרואים בעיניים כלות איך מחוסלים בכיריהם מבלי שלהם מתאפשרת נקמה שכה מושרשת במסורתם? האם הוא "יקבל" על עצמו את תפקיד "הנוקם האולטימטיבי" בשרות איראן ?

האם הוא ישמש הזרוע האיראנית לפגיעה בכוחות האמריקאים (או לפי דבריו האחרונים שהחיזבאללה יאלץ להילחם באמריקאים ובישראל אך בזמן ובמקום שהם יקבעו) ?

על פי מקורות זרים אפשר והעניינים הולכים לכיוון זה.

מעניין לקרוא שוב דברים שנאמרו כבר בחודש אוגוסט השנה ורלוונטיים יותר מתמיד היום:

"ישראל בגיבוי ארצות הברית פועלות ברמה כזו או אחרת כנגד מאמציה של איראן להשיג יכולת גרעינית.

באיראן מבינים שהעסק לא פשוט.

בשנה אחת לאבד יותר מדי, פג קסמו של האיש והאגדה – קאסם סולימאני, ניסיונות ההיאחזות בעיראק ובסוריה נוחלים כישלונות צורבים, ערכו של המטבע הלאומי בשפל, התל"ג וסולימאני מריחים את השורשים בתורנות, האבטלה גואה וגם מדען הגרעין הבכיר ביותר,פחריזדה, האיש מאחורי פרוייקט הדגל של משטר האייטולות הרצחני, מריח גם הוא את השורשים.

חיזבאללה נקרא לדגל.

אפשר ולאחר שנים רבות של השקעה ופיתוח מגיעה שעת הפירעון.

נסראללה שלראשונה מאז לכתו של מפקדו הנערץ משחר – מוצא עצמו בדילמה לא פשוטה.

מחד הוא ער לזרם המבצעי המושך לכיוון מחויבות טוטאלית של הארגון לאדוניו פטרוניו, לסירוב פקודה מוצמד תג מחיר אישי. מאידך, הוא ממצב עצמו כגורם אחראי ומרוסן הפועל כמגן לבנון, ומבין את המחיר ההרסני שעלול לשלם הוא בטעות חייו יש מי שיאמר ולבנון בכלל".

Israel vs. Hezbollah: The Third Lebanon War

קרדיט לתמונה: דובר צה"ל