רוסיה מפתחת מזל"טים טקטיים חדשים לאחר הצלחת הישראלים והטורקים בקרבאך

ביירות, לבנון (12:00 בבוקר) – ראש כוחות הצבא הרוסיים, אלכסנדר לאונוב, דיבר ביום ראשון על הלקחים שהופקו מהמלחמה בקרבאך עבור הצבא הרוסי.

ליאונוב אמר בראיון לקרסנאיה זבוזדה – Krasnaya Zvezda כי "במהלך הקרבות בקרבאך, הנשק ההתקפי הזה נותר בלתי נראה, המופיע לפתח ומכה מהשמיים. הלוחמים באתר המותקף לא ראו שום איום מכיוון שהמזל"ט ,הקטן יחסית. הגיח מגובה רב והיה בלתי נראה. "

צפו: חדש וקטלני - מזל"ט קמיקזה ישראלי

"מערכות ההגנה האווירית הסובייטיות הישנות נגד מטוסים, למשל שילקה או צרעה – Shilka or Wasp, ששרתו את הכוחות הארמנים, לא הצליחו לזהות מטרה בגודל כה קטן", אמר.

לדבריו, המלחמה בקרבאך הראתה את תפקידם ההולך וגובר של מזל"טים ומזל"טים מתאבדים בקרבות , שהצליחו  לגרום לאויב הכי הרבה נזק, בעוד שרוסיה אינה מחזיקה באמצעים כאלה בכמויות גדולות, אך היא כבר פיתחה טקטיקות חדשות להתמודד איתם.

ההוא הוסיף כי השימוש המתואם בכל הכוחות הוא באמצעים מגוונים העומדים לרשות חטיבת הנשק המשותף – Joint Weapons Brigade , במטרה להיאבק במל"טים, הראה את היעילות הגדולה ביותר. כדי להילחם במל"טים הוחלט להקים קבוצות טקטיות מעורבות בהשתתפות יחידות נשק משותפות וכן יחידות הגנה אווירית צבאית ולוחמה אלקטרונית.
מתוכנן להשתמש, במיוחד, במערכות הגנה האווירית-מורכבות שתוכננו להילחם במקור נגד מטוסים ,כאמצעי נגד יעיל ללחימה במזל"טים ובמזל"טים מתאבדים.  כרגע ניתן להבטיח זיהוי והשמדת כלי טייס הנושאים מצלמות קטנות ומיקרו עם המערכות הנוכחיות, ובדיקות של מערכות יותר מורכבות מתוכננות להסתיים בשנת 2022.

Russia says 2 Syrian Pantsir systems were damaged during Turkish military attack