מתוך נאומו של נאסראללה: ישראל תענש על חלקה בחיסולו של סולימני

מזכ"ל החיזבאללה נשא הערב נאום נוסף , מתוך אין ספור נאומים המלאים להג ופאתוס שמעוררים רושם רק בעיניו . וגם הפעם,בין היתר, לא חסך את איומיו הריקים מארה"ב , ישראל וסעודיה בעודו מסתתר במאורתו הקבורה עמוק עמוק במעמקי האדמה. אין כל חדש באיומיו המשתרעים על פני עשורים , וגם אין לקחת ברצינות גדולה מדיי את איומיו. זהו דרכו של פחדן – לאיים בעודו בתוך מחילתו.

להלן עיקרי דבריו:

*- השמועות על מה שטראמפ עשוי לעשות בימיו האחרונים בתפקיד מבוססות על ניתוח והערכות ואין לנו מידע ספציפי . עם זאת, עלינו להיזהר בתקופה זו. האם שמועות אלה הן פסיכולוגיות ? הם אמיתיים? הכל אפשרי וצריך לצפות להכל.

*- לגבי ישראל כשאנחנו שומעים ישראלים מאיימים בקול רם, לרוב אין פעולות אמיתיות, אבל אנחנו מוכנים. טראמפ עוזב והם אומרים שלממשל החדש תהיה גישה חדשה כלפי השאלה הישראלית-פלסטינית, כלפי עסקת קושנר וכלפי עסקת איראן. זה הופך את ישראל לעצבנית מאוד. ביידן מנסה להרגיע את ישראל.

*- אין הצהרות רשמיות התומכות בשמועות על תנועת צוללת גרעינית ישראלית במפרץ הפרסי. ישראל נמצאת במתח קיצוני בגלל יום השנה לרצח סולימאני. ומכאן השמועות
*- הרצון לחסל אותי זו תוכנית של ארה"ב-ישראל-וסעודיה , לא רק תוכנית ישראלית. היו דיונים עם מוחמד בין סלמאן בארה"ב בכדי לחסל אותי והוא ענה שהוא מוכן להשלים עם ההשלכות של פעולה זו. הדרישה מגיעה מסעודיה, באישור ארה"ב בזמן שההוצאה לפועל תבוצע על ידי ישראל .

*- פעולת ההתנקשות בסולמאני התרחשה בלילה אבל ברור כמו יום, שזה שונה מכל פעולה אחרת הרצח הזה היה פרויקט משולש, ישראלי סעודי ואמריקאי והם ישלמו את המחיר על פשע זה .
*- אני אשא נאום ביום השנה לרצח בעוד כמה ימים. לא אדבר על יכולותיו הצבאיות, אדבר על אופיו האנושי והמוסרי. מהרגע הראשון שאתה פוגש אותו אתה מרגיש את האנושיות שלו. לא לכולם יש את הכריזמה שלו. סולימאני תמיד היה מוכן להקריב, למען אחרים. ראה טרגדיות רבות ולבו מעולם לא התקשה. הייתי איתו בטהרן וזה היה לפני 2006, עם מעט אנשי אבטחה , ראינו מכונית פוגעת באישה ובתינוק שלה. הוא עצר את הנהג שלנו, בלי להתחשב בביטחונו, בשביל לעזור.
בתחומו הצבאי לחלק מעמיתיו היה מוח שמסוגל להתמקד רק בטקטיקות ובפרטים. אך סולמאני , תמיד היה מרוכז בכל הפרטים בטקטיקות, באסטרטגיה ובתמונה הגדולה והכוללת. אני מתגעגע מאוד לסולימאני . אנו משתפים הכל מאז 1998. הוא חלק ממני, אני חלק ממנו. 'קאסם סלימאני חיזק את הקשרים עם פלגי ההתנגדות הפלסטינים ולא היו גבולות לתמיכתו בהם.

*- טילי קורנט הגיעו לעזה. בזכותו סוריה סיפקה לנו בשנת 2006 טילי קורנט רוסיים, בעזרת סולמאני טילים אלה נשלחו לעזה דרך סודאן .
*- סוריה מסרה בחינם טילי קורנט לחיזבאללה בשנת 2006 והרוסים שמחו לראות את התוצאות החיוביות כנגד צבא ישראל מכיוון שזה הגדיל את ערך תעשיית הנשק הרוסית.

*- נסראללה מסכם :" העימות יגיע אבל אנחנו נחליט מתיי.."

תמונה

קרדיט: אפקט הפרפר מקבוצת נציב