תגלית מרתקת בפומפיי: ארכיאולוגים חשפו דוכן מזון עם ציורי קיר מרשימים

תגלית מרתקת נוספת בפומפיי: ארכיאולוגים חשפו דוכן לממכר מזון רחוב מעוטר בציורי קיר מרשימים ובתוכו שרידי מאכלים שנותרו מהיום שבו התפרץ הר הגעש וזוב בשנת 79 לספירה.

התרמופוליום, הגרסה הרומית לדוכני מזון מהיר ברחוב, התגלה בשנה שעברה באזור החפירות V, מול "פונדק הגלדיאטורים" וחלק ממנו הוצג לתקשורת. אולם בחודשים האחרונים, על אף הסגר, נמשכו העבודות במקום והיום נחשפה החנות במלואה.

על החלקים החיצוניים של הדוכן המפותל בצורת Z הופיעו פרסקות (ציורי קיר), שבין השאר הראו את דמותה של נימפת הים נראיד רוכבת על סוס ים, בנוסף לציור של תרנגול, ברווזים לקראת בישול וכלב ברצועה שלידו צוירה קללה, ככל הנראה נגד אחד העובדים.

עוד התגלו במקום כדי אכסון, באחד מהם היה יין ובאחר שרידי של עכבר שככל הנראה חדר פנימה כדי לאכול זרעים, והארכיאולוגים מעריכים כי כדים נוספים הכילו מנה משולבת של חזיר ודגים ועוד מרק או תבשיל של שבלולים, דגים וכבשה. כמו כן התגלו שרידים חלקיים של שני בני אדם.

"מלבד ההצצה הנוספת שהוא מספק לחיי היומיום בפומפיי, האפשריות למחקר בתרמופוליום הזה הן יוצאות מן הכלל כי בפעם הראשונה אזור כזה נחשף במלואו, ויש אפשרות לבצע את כל הניתוחים שהטכנולוגיה של היום מאפשרת", אמר המנהל היוצא של הפארק הארכיאולוגי, מסימו אוסנה, שהביע תקוותו כי ניתן יהיה לאפשר ביקורים בפומפיי כבר באביב הקרוב.

Affreschi che decoravano il bancone Immagine © Parco Archeologico Pompei

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי