האם ממשלת מצרים איבדה השליטה על מגפת הקורונה במדינה?

רשת החדשות הבריטית ,ה- BBC , מדווח כי קיימת עלייה חריגה במספר הנפטרים במצרים יחד עם התפשטות נגיף הקורונה, למרות הניסיון של המשטר במצרים לא לקשר בין מקרי מוות אלה לקורונה.

גרף התמותה העודפת במצרים ( על פי נתומי משרד הבריאות המצרי):

ויש כבר כאלו ששואלים : "האם התפשטות נגיף קורונה יוצאת משליטה במצרים"?

למרות שרשמית הרשויות מדווחות בימים האחרונים על עלייה מסוימת עם למעלה מ-1100 מקרים חיוביים ביום, רבים מפקפקים בנתונים המעידים על יציבות. התחושה בקרב מצרים רבים כולל רופאים ומומחים שהמספרים גדולים ומפחידים הרבה יותר. ברשתות החברתיות גוברים הדיווחים מצד המשתמשים על מותם של בני משפחה או מכרים. אתמול בפרק זמן קצר דווח על מותם של שלושה רופאים בנגיף ורשמית מספר הרופאים שמתו מהנגיף עולה כבר על 250.

יועצו של הנשיא א-סיסי למאבק בקורונה מוחמד עוצ' תאג' א-דין, הצהיר אתמול כי המספרים שמשרד הבריאות מפרסם הם נכונים "לפי ידיעתו" אך הודה כי ככל הנראה יש עוד מקרים רבים שלא מדווחים לרשויות. רשמית, עד כה דווח במצרים על כ-110 אלף מקרים ולמעלה מ-7300 מתים, אך גם בארגון הבריאות העולמי מתייחסים לנתונים בזהירות. אחת הסיבות למספרים הרשמיים הנמוכים היא מספרן הנמוך של הבדיקות המבוצעות במצרים. ברשתות ניתן למצוא פוסטים מצד רופאים מכל רחבי המדינה המזהירים מפני קטסטרופה.

אבל מה שממקד בימים אלה את תשומת הלב התקשורתית היא העלייה החדה במקרי קורונה בקרב שחקנים וסלבריטאים. במהלך 72 השעות האחרונות נדבקו 11 שחקני טלוויזיה וקולנוע בנגיף. לפי הערכות, מקרים אלה התרחשו בעת הקלטת סדרות טלוויזיה שאמורות להיות משודרות במהלך חודש רמדאן הקרוב.

Coronavirus: Egypt's flexible approach seems to be winning - New African  Magazine

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין