מבזקי חדשות ליום 27-12-2020. מתעדכן

*- מומחה צבאי עירקי: ארצות הברית חסמה מסירת טילים וכלי נשק מתקדמים לעירק כדי לשמור על עליונותה הצבאית של ישראל. הדרך היחידה להשיג ריבונות ביטחונית היא לפנות לרוסיה, סין, הודו ומדינות המספקות במהירות את הנשק הנסחר.

*- נציג חיזבאללה מגיב לפיצוץ היום בסיור הישראלי סמוך לגבול לבנון : נכון לעכשיו לא נערכו פעולות צבאיות על ידי חיזבאללה בישראל, ולמה שקרה אין שום קשר להתנגדות, אמר עלי פייאז, חבר הסיעה הפרלמנטרית של חיזבאללה.

*- מפקד כוחות חיל הים של משמרות המהפכה האיראנים, האדמירל עלי רזא טנגסירי, ביקר באיים טונב הגדול וטונב הקטן אשר שנוים במחלוקת עם איחוד האמירויות הערביות במי המפרץ, כדי לבדוק את כוחותיו שם. 26°15'57.4"N 55°17'57.3"E .

טנגסירי קרא לכוחות הימיים להתכונן והדגיש כי הם מוכנים "להגן על ביטחון המדינה האיראני". הוא הסביר כי מטרת הבדיקה של שני האיים היא "לראות את נכונות הכוחות האיראניים ולאשר את יכולות הלחימה וההכנות", והוסיף כי "כוחותינו, מערכות ההגנה והציוד הצבאי נמצאים ברמה הנדרשת ומוכנים לחלוטין להגן על גבולות הים שלנו ועל האינטרסים הלאומיים האיראניים". במהלך ביקורו הדגיש "את הצורך לשמור על יכולות הלחימה והפיקוח המודיעיני של הכוחות האיראניים במימי המפרץ."

*- סכנה חדשה מרחפת , מעל נמל ביירות. רציף 16 בתוך הנמל מאוים בקריסה בגלל סדק ברוחב 8 ס"מ ובאורך 70 מ '.

הרציף הוא העורק המרכזי של הנמל ומכיל את העגורנים הגדולים ביותר במזרח התיכון, ואחראי על הובלת 80% מהמטענים והמכולות מהאוניות ליבשה ובחזרה. קריסת הרציף היא אסון כלכלי העולה על הטרגדיה של הפיצוץ ב-4באוגוסט. מאידך, מקורות בנמל ביירות טוענים שהרציפים בנמל בטוחים ב 100% ומאשרים כי אין שום אסון המאיים על נמל ביירות. הצהרה רשמית תימסר על ידי הנהלת הנמל ביום שני.

*- גורם איראני בכיר: "ישראל מחפשת תירוצים ליצירת כאוס לפני עזיבת טראמפ" זמן קצר לאחר שדובר צה"ל הדי זילברמן רמז שהצוללות הישראליות מגיעות "גם למקומות רחוקים", בכיר בטהרן מאיים כי כל פגיעה בביטחון של איראן תיענה בתגובה קשה ונרחבת.

*- רשימת המטרות שהותקפו הלילה ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטי לעבר אשקלון:

• תשתית תת קרקע של ארגון הטרור חמאס בבית לאהיה, צפון רצועת עזה.

• ירי ארטילרי לעבר עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בדיר אל-בלח, מרכז רצועת עזה.

• מחסן אמל״ח של ארגון הטרור חמאס הותקף בשכונת א-תופאח ,צפון רצועת עזה (מצורף תיעוד בלעדי)

מדובר צה״ל נמסר: במהלך התקיפה, הותקפו אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתית תת קרקעית ועמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס. (עולם החדשות)

*- שימו לב להודעת משרד המסחר, התעשייה והכלכלה בעזה לאחר תקיפת צה"ל הלילה ברצועה:

משרד התמ"ת מגנה את ההפצצה הציונית על מפעלים ומתקנים כלכליים במזרח עזה. ההפצצה פגעה במפעל הניילון הגדול ביותר ובמפעל לייצור פלסטיק ובחברה למשקאות קלים. נגרמו נזקים קשים למספר מפעלים ומתקנים בהפצצה הישראלית שהתרחשה במזרח העיר עזה. הכיבוש עדיין מבצע את פשעיו נגד המגזר הכלכלי ברצועת עזה, באמצעות הרס מכוון של מפעלים ומתקנים בכל תקיפה.

הלילה הזה עשרות עובדים איבדו את מקום עבודתם ונמצאים כעת באבטלה. הפצצת המפעלים באה במסגרת הידוק המצור על רצועת עזה והשמדת מתקנים שמספקים פרנסה. אי מתן הגנה למפעלים ולמתקנים אלו יניעו את הכיבוש לפשעים נוספים נגד מגזר זה. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לספק הגנה לתעשייה בעזה כדי למנוע מהכיבוש להתמקד באיזורים אלו בתקיפותיהם. (קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- כוננות צבאית למיליציות איראניות בסביבת בית החולים אל זהרה בעיר אל-מיידין, מזרחית לדיר א-זור. לטענת עדים, ישנם אנשים הרוגים בתוך בית החולים, והם הועברו אמש מבית החולים.

*- אתר המקורב לSDF ציטט מקורות שאמרו כי עשרה מאנשי מיליציית "הגדוד ה -47" של משמר המהפכה האיראני ערקו מהמיליציה בימים האחרונים בעיר אלבו כמאל, ונסעו לאזורים שבשליטת SDF. סביר להניח שהסיבה לנטישה היא החשש להישלח לחזיתות המסוכנות בבדיה. המקור גילה כי אין זו הפעם הראשונה שגורמים מקומיים ערקו מהמיליציות האיראניות, תושבי ערים בדיר עזור היו עדים בעבר לעריקות מהמיליציות עקב יחס רע ומעורבותן בקרבות, ומשכורותיהן הנמוכות בהשוואה ללוחמים זרים.

*- מקורות לבנונים: האירוע סמוך לגדר הגבול עם לבנון היה פיצוץ של מוקש קטן, והוא לא כיוון לאף סיור ישראלי.

*- חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה בלבנון: המצב באזור מראה שבסופו של דבר נצא למלחמה עם ארצות הברית; מכיוון ששלטון טראמפ הוא הממשלה הפראית, השחצנית והגסה ביותר בהיסטוריה האמריקאית.

*- מיליציית חטיבת אל-קודס הציבה 30 חברים בעיירה אל-גאלה באזור הכפרי של אלבוכמאל, מזרחית לדיר א-זור, וחולקה לשתי קבוצות שהקימו מחסומים זמניים בעיירה, על פי כתב רשת דיר דיר א-זור 24. כתבנו הוסיף כי קבוצה של מה שמכונה "קבוצת אל-חרבי" המזוהה עם מיליציית ההגנה הלאומית, בהשתתפות מיליציית חטיבת אל-קודס, בהיערכותה בעיירה. הוא אישר כי ההיערכות נמשכה מאתמול בבוקר ועד השקיעה, כדי שהצוות יפרוש ממחסום ויחזור לעיר אל-מיאדין. ראוי לציין כי למיליציית חטיבת אל-קודס אין נקודות בעיירה אל-גאלה, והסיבות לפריסת הגורמים בעיירה עדיין אינן ידועות.

*- התקשורת העצמאית העירקית: – "חברי מיליציית אסאיב מכריזים על התגייסות כללית על רקע מעצרו של אחד ממנהיגיהם בעיר סאדר בבגדאד על ידי שירות הביון העיראקי."

תמונה

*- דיווחים על נוכחותו של מטוס חמקן רוסי SU-57 דור חמישי בבסיס התעופה של שאהיד פקורי בטבריז, איראן, ייתכן לצורך בדיקה לפני הרכישה.

*- איראן: אמש דווח בתקשורת האיראנית כי צוות שלם של סניף הדואר בבנדר עבאס, דרום מערב איראן, נעצר בעקבות ריקודים והפצה של סרטוני ריקוד בעת זמן העבודה. האיש המככב בסרטוני הריקוד הינו גולרמז׳ה טייבי, איש יחסי הציבור של סניף הדואר. עמיתיו של טייבי מבקשים מהשלטונות האיראנים לשחררו ומספרים כמה טייבי בן אדם טוב ועוזר לזולת. משטר האייתולות ממשיך לשלוט בדיקטטורה חסרת מעצורים ולא לתת חופש לאזרחיה. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- סוריה: תקיפה על ידי גורם לא ידוע בסביבת רייהנלי, דרומית-מזרחית לבזעה, באזור הכפרי הצפוני-מזרחי של חלב. בבסיס צבאי איראני (נורס)

*- כלי תקשורת בסעודיה מדווחים כי מוקש ימי פגע באוניית סוחר מדרום לים סוף, אך לא דווח על נפגעים.

ישנה עלייה בפעילות הטרור של החות'ים המניחים מוקשים בדרום ים סוף ובמיצר באב אל מנדב. – הצבת מוקשים על ידי חמושים מהווה איום חמור על הספנות הבינלאומית והסחר העולמי.

*- בשולי התקיפה בסוריה: ברשתות החברתיות בלבנון וגם בסוריה תוהים כיצד ישראל מפציצה במסאייף שבמחוז חאמה כשבמקום מתגוררות משפחות נוצריות ו-20 ק"מ משם נמצאת העיר הנוצרית הגדולה בסוריה, מהארדה.

לשאלת אחד הטוקבקיסטים מדוע סוריה מאפשרת לאיראן לבצע מחקרים כימיים במקום ולפתח טילים לטווח בינוני וארוך מגיב גורם צבאי סורי ואומר: "אתה באמת חושב שמישהו בונה טילים בליסטיים במקום שהופצץ ע"י ישראל 345 פעם"?  אז התשובה היא: כן. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)