חבר פרלמנט עירקי- ארה"ב לוחצת עלינו שלא לקנות נשק מרוסיה

ביירות, לבנון (21:45) – ראש ועדת הביטחון וההגנה של הפרלמנט העיראקי, מוחמד רידהא, האשים את וושינגטון בהפעלת לחץ על עירק כדי למנוע ממנה להתמודד או לשתף פעולה בתחום הצבאי עם רוסיה, וציפה כי הצבא העירקי יתפתח אם בגדאד תצליח להניח את היסודות להסכמים לקניית נשק והכשרה עם הצד הרוסי.

"אנו בוועדת הביטחון שואפים לאפשר לעיראק לגוון את כלי הנשק שלה, במיוחד עם הצד הרוסי, ויש לנו יחסים היסטוריים עם רוסיה בכל הנוגע להכשרה, חימוש ויחסים צבאים עם הצד הרוסי, ואפילו בתחום הביטחון ומודיעין ,, אמר רידה בהצהרה לסוכנות ספוטניק הרוסית.

הוא המשיך: "נפגשתי לפני כמה חודשים עם שגריר רוסיה בעירק ויש רצון מוחלט לשתף פעולה ,בהסכמה עירקית, בכל הנוגע לאימונים ולחימוש, אך בכנות ישנם לחצים אמריקאים על עירק למנוע תחרות או שיתוף פעולה עם רוסיה ביחס לשיתוף פעולה צבאי. "

הוא הדגיש: "אם ממשלת עירק תצליח להניח את היסודות להסכמים לרכש נשק והכשרה עם רוסיה, הצבא העיראקי יתפתח ויוכל לפתח יכולות בתחום הביטחון והמודיעין שלו."

הפרלמנט העיראקי הוסיף: "היו הכשרות וקורסים וזה היה מאוד מוצלח, ולכן אנו מעודדים מאוד גישה זו של הממשלה ותמיד קוראים לממשלה לאמץ גישה זו כדי שארצות הברית לא תשלוט על פיתוחם והתחמשותם של צבא עיראק. ”

 

Iraq army recaptures Hawija from ′Islamic State′ | News | DW | 05.10.2017