יוון פונה לישראל להכשיר את חיל האוויר שלה על רקע הסכסוך עם טורקיה

ביירות, לבנון (23:20) – יוון חתמה ביום שלישי על הסכם עם החברה הישראלית, אלביט, להכשרת טייסי חיל האוויר היווני במרכז להכשרת תעופה בינלאומית בקלמטה – Kalamata, לתקופה של 22 שנים, תמורת 62.5 מיליון יורו מדי שנה.

במכרז לפרויקט להקמת מרכז אימונים בינלאומי לטיסה בבסיס האווירי קלמטה, גברה חברת אלביט הישראלית על קבוצת CAE הקנדית, כך על פי העיתון "פרוטו-תימה" – Proto-Thema .

ההצעה הישראלית הוערכה  על ידי משרד ההגנה הלאומי בפרט וממשלת יוון בכלל  כאטרקטיבית יותר מההצעה של חברת CAE הקנדית, הן מבחינת הרכיב הכספי (מחיר הפרויקט)  והן מבחינת ההכשרה ( והניסיון הקרבי של המדריכים שיוקצו לביצוע הפרויקט מהצד הישראלי).

התמונה באדיבות צה"ל

עלות ההצעה הישראלית היא 1.375 מיליארד יורו לתקופה של 22 שנים, כלומר תעלה לתקציב המדינה 62.5 מיליון יורו בשנה, ואילו ההצעה הקנדית הוערכה ב -1,254 מיליארד יורו במשך 20 שנה.

העיתון ציין כי "הטיעון החזק של הישראלים הוא יחסי שיתוף פעולה טובים עם יוון, הכשרה משותפת של טייסי חיל האוויר היווני בתמרונים משותפים עם חיל האוויר הישראלי והבנה טובה יותר באשר לתרומתה של טורקיה לאי היציבות באזור מזרח הים התיכון."


ב- 10 בדצמבר הטיל האיחוד האירופי סנקציות על אנקרה בגין מה שתיאר כ"התנהגותו הבלתי חוקית והעוינת " כלפי יוון וקפריסין.

ביום שישי האחרון אמר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שהוא רוצה לפתוח "דף חדש" עם האיחוד האירופי.

The Israeli Air Force : Israel & Greece Cooperation

התמונה באדיבות צה"ל