איראן: גנרל סולימאני נכנס לעזה כמה פעמים וסייע בלחימה. מה מאחורי?

ביירות, לבנון (10:20 בבוקר) – המפקד המנוח של כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים (IRGC), האלוף קאסם סלימאני, היה ידוע כאחד שהרבה לבקר במספר מדינות במזרח התיכון, כולל סוריה ועירק.

עם זאת, דו"ח חדש של סוכנות הידיעות "מהר" האירנית  העלה כי סולימאני גם נכנס לרצועת עזה במספר הזדמנויות, למרות העובדה שהיא נמצאת תחת מצור הדוק של ישראל ,מהיבשה, מהאוויר ומהים.

לדברי ראש ארגון זכויות האדם הקנדי ,פיראס אל נג'ים, סולימאני נכנס לעזה וסייע בבניית רשת המנהרות המשמשות את הכוחות הפלסטיניים.

"סולימאני נכנס לעזה מספר פעמים ועזר לבנות את המנהרות התת קרקעיות שסייעו לכוחות ההתנגדות בעזה להגיב בחוזקה כנגד התוקפנות הישראלית", אמר אל נג'ים.

לעתים קרובות דווח גם כי סולימאני מילא תפקיד מרכזי בהכשרה ותכנון של כוחות החמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני (PIJ), במיוחד במהלך עימותים עם ישראל.
סולימאני, יחד עם סגן ראש יחידות הגיוס הפופולריות בעירק (אלחאשד א-שאעבי) אבו מהדי אל-מוהאנדיס, חוסלו ב -3 בינואר 2020, סמוך לשדה התעופה הבינלאומי של בגדאד.

ארה"ב קיבלה אחריות על חיסול זה, מה שהוביל לתגובה ישירה של כוחות ה- IRGC האיראניים, ששיגרו 18 טילים לעבר העמדות האמריקאיות בשני בסיסים צבאיים בעירק.

הערה ברקע הידיעה: את הידיעה לעיל פרסמה סוכנות ידיעות איראנית ממשלתית והמשמשת גם כחלק ממערך לוחמת המידע של שלטון האייטולות באיראן ולכן ניתן להעריך כי ידיעה ברוח זאת  "הונחתה" מלמעלה , ונועדה ליצור "נאמנות" וצייתנות של הכוחות החמושים ברצועת עזה ,הממומנים על ידי איראן ,כדי שימלאו תפקיד בהרתעת ישראל מפני פגיעה במערך תעשיית הגרעין באיראן. ככל הנראה איראן חוששת מפני פגיעתו הרעה של ממשל טראמפ בשלהי שלטונו ומגייסת את כל הכוחות היכולים לעזור במניעת תקיפה שכזאת שללא ספק  אם יתבצע הוא יהיה גם בסיוע ישראלי.

Palestinians mourn Soleimani's death in Gaza city, on 4 January 2020 [Anadolu Agency]

קרדיט לתמונה:סוכנות אנדולו