חיזבאללה מנסה להוציא פיגוע נקמה בארגנטינה

לפני כמה ימים פנה שר הביטחון בני גנץ לקהילה היהודית בארגנטינה ואמר : " יהודי אמריקה הלטינית עשויים להיות חשופים לפיגועים על ידי קבוצת הטרור הנתמכת על ידי איראן חיזבאללה כפי שהיו בעבר,
קיימת אפשרות כזו שיכולה להיות מתקפת טרור, כפי שראינו בארגנטינה בראשית שנות התשעים זה דבר שיכול בהחלט לקרות . אני לא יודע על איום ספציפי שיכול לקרות עכשיו, אבל הסכנה בהחלט קיימת " .

ברקע אזהרה זאת פורסמה אתמול באתר של האופוזיציה האיראנית הידיעה הבאה:

באמצע נובמבר קיבלה שגרירות ארגנטינה בבריטניה הודעה אנונימית לפיה מוצרים כימיים המשמשים לייצור חומרי נפץ הגיעו לארגנטינה דרך אזור הגבול המשולש ועשויים לשמש למטרות פיגוע בקהילה יהודית במדינה .

ביום שישי, 13 בנובמבר, התקבלה הודעה על ידי אחד מחשבונות המדיה החברתית של השגרירות (אם כי לא צוין איזה) מתריע בפניהם כי בקרוב תוברח לארץ כמות של אמוניום חנקתי. אמוניום חנקתי היה הבסיס לחומרי הנפץ ששימשו להפצצת הקהילה היהודית בארגנטינה (AMIA, מרכז קהילתי יהודי) ב- 18 ביולי 1994, בו נהרגו 85 בני אדם, אותו החומר גרם גם לפיצוץ ההרסני בנמל ביירות, בלבנון.אותו המקור עוד בספטמבר שלח הודעה כי היעד היה הקהילה היהודית, וכי הרכיבים לייצור פצצות הנמצאים בנמל ביירות יוברחו בהמשך לארגנטינה על ידי אדם מפרגוואי.

החשוד העיקרי

האינטרפול פרסמה דו'ח על חקירותיה לאחר שהוגשה תלונה רשמית על ידי שגרירות ארגנטינה בבריטניה. לפי הממצאים עד כה האדם היחיד שנעצר בקשר לתלונה לאירוע הוא חסן זיין אלדין, אזרח לבנוני בן 38 המתגורר בפרגוואי זה מספר שנים .

החשוד חסן זיין אלדין ניסה להיכנס לארגנטינה ארבע פעמים בשנים האחרונות: בשנים 2010, 2013, 2016 ו -2017. על פי הרישומים הוא מעולם לא הצליח להיכנס לארגנטינה משום שנאסר עליו לצאת מפרגוואי על פי צו בית משפט. לאחרונה הטא ניסה לבקש אישור כניסה לארגנטינה שגם לא אושר בטענה שהוא נוסע לארגנטינה "לבקר חברה".

קרדיט : מאיר בר מקבוצת נציב