מבזקי חדשות ליום 22-12-2020. מתעדכן

*- צוללת גרעינית אמריקאית וצוללת ישראלית יצאו לטיול במפרץ הפרסי, ערוצים "ערביים" חשפו את המעבר של הצוללת הישראלית בסואץ לעומתם האמריקאים הכריזו קבל עם ועדה כי אחרי 8 שנים נכנסה צוללת גרעינית למפרץ הפרסי.
מה היה חסר לי? 🤔 רקדניות היוצאות במחול, זיקוקים 🎆

ועכשיו ברצינות

מה זה השטויות האלה? את מי אנחנו מנסים להפחיד או להרשים?

האיראנים לא יודעים שיש צוללות אמריקאיות במפרץ?
ממתי צוללת חושפת את עצמה בכניסה לזירה שהיא by far זירה עוינת ביותר?
אסטרטגיה לא ברורה ולא מובנת, על אחת כמה וכמה אם באמת בסוף תהיה מכת מנע על אירן, בשום תו"ל לא מופיע מה שאנחנו רואים וקוראים בשלוש שעות האחרונות.

דבר אחד אני יכול כן להגיד, כולם מתכוננים למכה שתהיה או לא תהיה, האיראנים כבר יותר מחודש במוכנות שיא שלהם והם דואגים להעביר את המסר הזה, לא משנה כרגע אם זה יעזור להם או לא, (כנראה שלא) באוויר בים וביבשה.
יש לדברים האלה שכתבתי סימוכין. הם יודעים שזה מגיע…  (קרדיט:אבו צאלח)

*- נתניהו: איראן הציבה טילים בתימן במטרה לפגוע בישראל משם.

*- עוזר שר החוץ האמריקני אומר בכנס של מכון מחקר ישראלי : " וושינגטון מצפה מישראל לפקח בצורה הדוקה יותר על השקעות סיניות. תשאלו את עצמכם אם סין אי פעם תגן על ישראל כמו ארה"ב".

*- מייק פנס, סגן נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, יגיע לביקור בישראל בימים הקרובים.

*- חיזבאללה במתח .

העיתון הבריטי "הגרדיאן" ציטט גורם בכיר ממפלגת הטרור חיזבאללה בלבנון באומרו : " השבועות הנותרים של ממשל טראמפ הם "התקופה המסוכנת ביותר בשלושים השנים האחרונות". " מנהיגי אמריקה וישראל מתכננים לסיים את מה שהתחילו ".

*- # דיר א- זור – מיליצית אלפאתימיון שהוצבה באלבוקמאל שבמזרח סוריה עושה שימוש בטנקי T-90 רוסיים במבצע הצבאי המתמשך באזור המדברי הסמוך.

*- #סוּריָה – הרשויות באיטליה חשפו משלוח סמים שהגיע מסוריה, וערכו מגיע לכמיליארד דולר. נראה כי המשטר הסורי אינו מבריח סמים אלא מייצא אותם.

*- # פקיסטן – העיתונאי הפקיסטני "אחמד קורשי": "זה רק עניין של זמן עד שיכריזו על קיום יחסים בין ישראל לפקיסטן."

*- #תימן – החוקר והעיתונאי האיראני, עראש עזיזי, הצהיר בספרו על קאסם סלימאני, "מפקד הצללים", כי סלימאני הוא זה שהורה להתנקש בחייו של נשיא תימן לשעבר, עלי עבדאללה סאלח.

*- #טורקיה מפתחת סירת מנוע מהירה חמושה בשם "SIDA", שתושק בשנה הבאה

היא יכולה לעבור מרחק של 400 ק"מ, ולנסוע במהירות של עד 65 ק"מ לשעה, מצויידת במצלמות לילה ויום, בנוסף לאפשרות לצייד אותו בכלי נשק שנשלטים מרחוק.

*- # איראן – סקר מרכז פיו : השקפות חיוביות ושליליות על איראן ב -14 מדינות מפותחות:

אמריקה: 74% דעה שלילית
קנדה 61% חוות דעת שלילית
שבדיה 84%
בריטניה 66%
צרפת 65%

ממוצע 71%

*- הרמטכ״ל, בטקס הענקת 'אות ההערכה המבצעי' היום: "לאחרונה אנו שומעים על התגברות האיומים של איראן נגד מדינת ישראל. אם איראן ושותפיה, חברי הציר הרדיקלי, במעגל המדינות הראשון או השני, יבצעו פעולה נגד מדינת ישראל – הם יגלו שהם חברים בשותפות יקרה ביותר"

‏"צה"ל יתקוף בעוצמה כל מי שייקח חלק, מקרוב או מרחוק, בפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים של מדינת ישראל. אני אומר את הדברים בפשטות ומתאר לאויבנו את המצב לאשורו – מדרגות התגובה וכל התכניות הוכנו ותורגלו".

*- דיווחים בלבנון, כי העיתונאי רביע טליס,(מימין בתמונה) אשר ידוע כפעיל כנגד ארגון חיזבאללה והמעורבות האיראנית בלבנון, נעדר מזה 4 ימים. טליס, על פי מקורביו, עמד כנראה לחשוף פרשה חדשה הקשורה לארגון, והביע חשש עקב כך.
טליס חקר בין היתר את הקשר שבין הארגון לבין האמוניום בנמל ביירות וכן את החשד שארגון חיזבאללה הקים במרכז הדאחייה מפעל לייצור טילים.

מאוחר יותר דיווחה רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-חורה"  כי העיתונאי הלבנוני רביע טליס שוחח עימם והודיע, כי הוא ירד למחתרת עקב איומים. טליס הודיע באותה שיחה, כי החיזבאללה הוא הנושא באחריות אם יקרה לו משהו. (פארוק)

*- ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית עלי אכבר סאלחי מבקר את חוק הפרלמנט הקורא להגביר את העשרת האורניום: "הם אומרים לבנות 1,000 צנטריפוגות IR-6, יש לנו את היכולת לעשות זאת. אבל הם לא אמרו מי ישלם על זה. יש בעיה בחוק הזה. "

הפרשן הצבאי של האתר מעיר :  בתפיסת ההפעלה של האיראנים את הפרוייקט הצבאי נדרשו 3000 צנטיפוגות לייצור חומר בקיע לפצצה בפריצה תחת חסות האתר התת קרקעי בפורדו. הצנטריפוגות באתר פורקו במסגרת הסכם הגרעין הבינלאומי ולאחרונה הוחזרו חלק מהן. המספר של הצנטריפוגות היה נכון לדור הקודם של IR-2 ואילו לאחר בניית צנטריפוגות חדשות מסוג IR-6 כפי שנטען, שהם מהירות בהרבה מהישנות, סביר שהכמות הנדרשת תרד או לחילופים מהירות ההפקה תקטן דרמטית ו/או כמות החומר הבקיע תגדל.

*- מקורות עיראקים: מפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב הגנרל קנת' מקנזי, נכח במתחם השגרירות האמריקאית בבגדד בשעה שנורו לכיוונה הרקטות הערב.