מבזקי חדשות ליום 21-12-2020. מתעדכן

*- ועכשיו מסתבר שגם מנהיגה הרוחני של איראן, האייאטולה עלי חמינאי, מתחסן לנגיף הקורונה ואף ביקש לבצע זאת בשידור חי. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- 'טראמפ משוגע' : חיזבאללה מרגיש מאויים בימיו האחרונים של נשיא ארה"ב . גורם בכיר תיאר את השבועות הקרובים כ "התקופה המסוכנת ביותר מזה 30 שנה" . כולם מודאגים, ויש להם סיבה טובה."

*- הנשיא דונלד טראמפ, בישיבת הבית הלבן, שוקל להכריז " מצב חירום לאומי " במטרה לבטל את תוצאת הבחירות לנשיאות.

*- רמטכ"ל הצבא מבטל את דרישתו של הגנרל מייק פלין לחוק הלחימה ( מצב חירום לאומי) באומרו "אין שום תפקיד של צבא ארה"ב בקביעת תוצאת הבחירות האמריקאיות".

*- בשבוע שעבר הרוסים ירו למוות בשני מהנדסים איראניים שהגיעו למתקן נפט בתביעה לבעלות ורצון לפקח על הנעשה בבאר.

*- רפאל פרנקו, ראש מנהלת ההגנה בסייבר במערך הלאומי טוען שאין לאיראן יכולת לפגוע בשום תשתית חיונית או קריטית בישראל באמצעות סייבר. נקווה שהוא יודע על מה הוא מדבר.

*- מספר פצמרים נורו לעבר אזור השגרירות האמריקאית בבגדד.

עיראק: לפני זמן קצר שוגרו לפחות 11 רקטות קטיושה לעבר מתחם הגרין זון (שגרירות ארה״ב) בבגדד, בירת עיראק. מערכת היירוט C-RAM הופעלה ויירטה מספר מן הרקטות, תושבים באזור מדווחים על מספר נפילות בבתים. ( עולם החדשות בטלגרם)

*- גופותיהם של שלושה אנשי מיליציה איראניים, ועליהם סימני עינויים, נמצאו באזור שולה במדבר דיר א-זור, ככל הנראה פעילי דאעש הרגו אותם קודם לכן.

*- קצין אבטחה מכוחות הקואליציה שליווה שיירה אמרקאית נפצע היום (ראשון) בתקיפה שכוונה לכוחות הקואליציה באל-נסיריה שבדרום עירק.

גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות שפא"ק כי הפיצוץ התרחש ביום ראשון וכוון על שיירה הנושאת ציוד תמיכה לוגיסטי לקואליציה בראשות ארה"ב בכביש אל-נסיריה.

אף ארגון לא קיבל עליו את האחריות. מוקדם יותר, הרשויות העירקיות הוציאו אזהרות מפני תקיפות אפשריות על כוחות זרים וקבוצות דיפלומטיות במדינה.

וושינגטון מאשימה מליציות עיראקים חמושים הקשורים לאיראן וטוענת כי הם העומדים מאחורי הפיגוע .

*-"כפטריות לאחר הגשם" זהו ביטוי שמתאים למחוז קוניטרה הסורי, הגובל עם ישראל. עם תחילת עונת החורף הופך ענף הפטריות למקור פרנסתם של רבים מהתושבים כשחלק אחר קוטף את הפטריות כדי לאכול אותן ולכן הן מכונות "הבשר של העניים". המחיר של סוגים מסוימים של פטריות מקוניטרה יכול להגיע ל-4000 לירות (1.5 דולר) לקילו, סכום נאה במונחי קוניטרה. באזור ישנם מספר מומחים שיודעים להבחין בין פטריות הראויות למאכל וכאלה רעילות.

בשנים האחרונות מאז פרוץ מלחמת האזרחים, הפך ענף קטיף הפטריות למטה לחמם של יותר ויותר מתושבי קוניטרה שמתפרנסים ממכירתן בשל היעדר מקור תעסוקה אחר. "יום העבודה" של חיפוש פטריות נמשך בדרך כלל בין 3 ל-5 שעות. (קרדיט : דורון פסקין – מזרחן)

הערת קורא : בידיעה אחת כל ההבדל בין ישראל המתקדמת למפגרים מצפון.
באותה רמת הגולן עם תנאי הגידול היחודיים של לחות וקור אוספים במשך שעות תושבי קוניטרה קילו פטריות בעלות 1.5 דולר כשממש מעבר לגדר, מרחק קילומטר מגדלים בהצלחה פטריות כמהין מתורבתות בשיטה ייחודית כשעלות קילו מגיעה ל-3,000 דולר…

*- העיתון אל-ווטן הסורי המצטט מקור צבאי המזוהה עם משטר אסד: "הצבא מוכן לחלוטין להתעמת עם הכוחות הטורקים הנכנסים לצפון העיר א-רקה, ולא יאפשר את כיבוש עיר המחוז עין עיסא. בעל הברית הרוסי הוא השולט העיקרי באזור."  או במילים אחרות הרוסים מציבים בחזית את הצבא הסורי עם הוראות לא לאפשר לטורקים להכנס לאזור בכל מחיר . ואם ארדואן יתעקש להורות לצבאו להכנס לעומק סוריה בניגוד להסכמת הרוסים הוא יתחיל לשקוע במלחמת התשה עם הצבא הסורי בתמיכה רוסית . והסוף של הטורקים על אדמת סוריה – מי ישורונו ?

*- מטוס מטען כבד רוסי נחת בשדה התעופה של דיר א-זור כשהוא נושא על סיפונו משוריינים וחיילים רוסים . רוסיה הולכת ומגבירה את נוכחותה הצבאית במזרח סוריה על חשבון האיראנים .