חדשות מתחום החלל והסביבה

*- מדענים מדווחים על פעילות סייסמית בלתי רגילה באנטארקטיקה: מעל 30,000 רעידות אדמה

למעלה מ -30,000 רעידות אדמה התרחשו מאז סוף אוגוסט בחצי האי אנטארקטיקה, כך עולה מדו"ח של המרכז הסייסמולוגי הלאומי בצ'ילה. החוקרים קישרו אותם לתנועת הלוחות הטקטוניים אך אמרו כי המספר יוצא דופן ויכול להיות אפילו גדול יותר.

לוחות טקטוניים ומיקרו-פלאטים נפגשים ליד המיצר וזה בדרך כלל יכול להוביל לרעידות. אך הפעילות בשלושת החודשים האחרונים הייתה יוצאת דופן באמת. הרעידות שנרשמו היו הבולטות ביותר או הניתנות לזיהוי, ולכן החוקרים הצ'יליאנים צופים שהמספר יכול לגדול לאחר שילמדו אותם יותר.

הם היו כל כך תכופים, עד שהמיצר, שבדרך כלל גדל ברוחבו בקצב של כשבעה עד שמונה מילימטר בשנה, מתרחב כעת 15 ס"מ בשנה. זה מצביע על כך שאיי שטלנד נפרדים מהר יותר מחצי האי אנטארקטיקה.

Do earthquakes occur in Antarctica?

*- אות רדיו מאוד מוזר הגיע מהכוכב הכי קרוב וזה יכול להיות חייזרים

מדענים בולטים בקבוצת SETI – החיפוש אחרי אינטליגנציה חוצנית- אומרים שהם זיהו אות שמגיע מפרוקסימה קנטאורי, הכוכב הקרוב ביותר לשמש שלנו, שיכול להיות שמקורו בציוויליזציה זרה.

החדשות פרצו אתמול לראשונה בדיווח של ה- "גרדיאן". האות התגלה על ידי Breakthrough Listen, פרויקט שהוקם כדי להאזין לסימני חיים מחוץ לכדור הארץ המזוהים עם הפיזיקאי המנוח סטיבן הוקינג.

"זה האות הרציני הראשון שמגיע מאז ומעולם – " וואו! אות ', "אמר לעיתון חוקר המכיר את הממצא, שביקש להישאר באנונימיות .

Could fast radio bursts be produced by collisions between neutron stars and asteroids?

*- אסטרופיזיקאי בולט חושף מחזור התפרצויות אינטנסיבי בצורה חריגה על פני השמש, החורג מהקונצנזוס

אסטרופיזיקאי בולט במרכז הלאומי לחקר האטמוספירה, סקוט מקינטוש, צופה התפרצויות חריגות על פני השמש. המחזור כבר מתחיל במהירות, במקביל לפרסום המאמר של מקינטוש בפיזיקה סולארית לאחרונה. המחקר, בעזרת כמה מעמיתיו, צופה כי מחזור כתמי השמש המתהווה יהפוך לאחד החזקים שנרשמו אי פעם.

מזג האוויר על השמש חשוב מכיוון שהתפרצויות על פני השמש יכולות לשחרר קרינה לאטמוספירה של כדור הארץ המסוכנת למטיילים באוויר הפתוח, להפריע לחלליות ולוויינים; ובמקרה הגרוע ביותר, לגרום נזק משמעותי לרשתות החשמל של כדור הארץ.

Sun Ray Overlay photos, royalty-free images, graphics, vectors & videos |  Adobe Stock

קרדיט: ADOBE