גרמניה מסייעת לפעילות דאעש שנתקעו בעיראק לחזור למולדת

הרשויות בגרמניה הודיעו כי צעירה בת 21 נעצרה בנמל התעופה של פרנקפורט, יותר מחמש שנים אחרי שנסעה לסוריה והצטרפה לדאע"ש. הצעירה, שזוהתה בשם לאונורה מ., מואשמת בעבירות של חברות בארגון טרור, סיוע לפשע נגד האנושות ועבירות נשק.

על פי משרד התובע, לאחר שהצעירה הגיעה לסוריה במרץ 2015, היא נישאה לחבר בשירות המודיעין של דאע"ש ונולדו להם שני ילדים. היא התגוררה בעיר א-ראקה, שהייתה הבירה המנהלתית של ארגון הטרור, ועבדה כאחות בבית החולים המקומי ואף קיבלה אקדח מאנשי דאע"ש.

עוד נכתב בצו המעצר כי בסוף 2015, הבעל הביא שפחה יזידית במטרה למכור אותה ואת שני ילדיה והצעירה הגרמנית סייעה לשפר את מצבה של האישה לפני שהמכירה יצאה לפועל.

בקיץ 2017, כאשר כוחות הקואליציה התקדמו לעבר א-ראקה, נמלטו ארבעת בני המשפחה מהעיר ובסופו של דבר הגיעו הצעירה ושני ילדיה למחנה פליטים בתחילת 2019, שם הם שהו עד לאחרונה. התביעה לא ציינה מה עלה בגורלו של הבעל.

החזרתה של לאונורה מ. אורגנה על ידי ממשלות גרמניה ופינלנד ובוצעה בטיסה מהאזור הכורדי שבצפון עיראק. יחד עמה הוחזרו עוד שתי גרמניות שהפכו לנשות דאע"ש עם שלושת ילדיהן ועוד שבעה ילדים שנותרו יתומים. הדר שפיגל דיווח כי גם נגד שתי הנשים האחרות מתנהלת חקירה בחשד לעבירות טרור.

Marriage to ISIS Fighters: A Ghost That Haunts Women in Eastern — Syria  Deeply

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם