צבא ארה"ב הפיל כטב"מ עיראקי בשמי בגדד בטעות

ביירות, לבנון (21:45) – משרד ההגנה העיראקי חשף ביום רביעי את העובדה שאחד מהמל"טים שלו הופל על ידי כוחות ארה"ב מעל עיר הבירה בגדאד .

מוקדם יותר דיווחו בתקשורת כי צבא ארה"ב הפיל מזל"ט של צבא עירקי באזור הירוק, בטעות, ידיעה שאושרה מאוחר יותר על ידי שגרירות ארה"ב בבגדאד.

"המערכת מונחית הלייזר של השגרירות הפילה את המזל"ט באזור אל-הרתיה בבגדאד ביום רביעי, לאחר שחשבו כי מדובר במזל"ט ששייך לאחת המיליציות העויינות", דיווחה סוכנות הידיעות "באס".

הם הוסיפו: "אחמד ​​חלף, קצין משטרה עיראקי, אמר לעיתונאים כי שגרירות ארה"ב התנצלה בפני צבא עיראק על שהפילה מזל"ט בטעות."

עם זאת, פיקוד המבצעים של בגדאד, המזוהה עם משרד הביטחון, הכחיש זאת כליל, בהצהרה שפרסמה סוכנות הידיעות העירקית הרשמית (INA).

ההנהגה אמרה: "אין אמת למה שדווח על ידי התקשורת והרשתות החברתיות על הפלת מזל"ט השייך לפיקוד המבצעים של בגדאד על ידי מערכת ההגנה של שגרירות ארה"ב" .

פיקוד המבצעים של בגדאד, שאישר כי החדשות "אינן מכובדות", קרא לתקשורת "להיזהר בהפצת החדשות ולשייכן למקורות רשמיים."

מוקדם יותר ביום רביעי ציטטה סוכנות אנאדולו הטורקית את קצין המשטרה אחמד חלף, קפטן במשטרת עיראק, באומרו כי "מערכת ההגנה האווירית האמריקאית שהותקנה בשגרירות וושינגטון באזור הירוק הפילה מזל"ט השייך לפיקוד המבצעים של בגדאד בטעות ".

לדבריו, שגרירות ארה"ב מיהרה להתנצל בפני צבא עירק, ואישרה כי היא חשבה שהמזל"ט שייך לקבוצות חמושות המשגרות מתקפות טילים נגד השגרירות ולמשלחות דיפלומטיות זרות באזור הירוק.

Iraqi PM grants civilian access to Baghdad's Green Zone

הכוחות האמריקאים הנמצאים בעירק הציבו מערכת נגד טילים באזור הירוק כדי להתמודד עם ההתקפות ההולכות וגוברות נגד שגרירות ארה"ב.

האזור הירוק המבוצר בכבדות בבגדאד, הכולל בנייני ממשלה ומשלחות דיפלומטיות זרות, היה עד, בחודשים האחרונים, לסדרת פיגועים באמצעות רקטות קטיושה, ללא אבדות בנפש. שירותי הביטחון העיראקים לא הצליחו לחשוף את מבצעי התקפות הטילים הללו.

גם שיירות של כוחות הקואליציה הבינלאומית והחברות הקבלניות הותקפו באמצעות מטעני חבלה במהלך התקופה האחרונה בבירה ובמחוזות במרכז ודרום עירק. וושינגטון האשימה פלגים עיראקיים הנאמנים לאיראן בביצוע התקפות אלה.

IRGC attack drones help the Syrian Army in the ongoing Albukamal offensive – video

בצילום – כטב"מ רוסי