ארה"ב חשפה מזימה למתקפה אווירית חדשה נוסח מגדלי התאומים ביוזמת א-שבאב

תשעה חודשים לפני יום השנה ה-20 למתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר, הודיעו היום רשויות אכיפת החוק בארה"ב על חשיפת מזימה למתקפה אווירית חדשה, הפעם ביוזמתו של ארגון הטרור הסומלי א-שבאב שתכנן לרסק מטוס על גורד שחקים.

צ'ולו עבדי עבדאללה (30), אזרח קניה, הוסגר אתמול לארה"ב מהפיליפינים, שם הוא היה עצור מאז יולי 2019 על עבירות מקומיות. כתב האישום שהוגש נגדו בניו יורק כולל שישה סעיפים, בהם קשירת קשר לאספקת סיוע חומרי לארגון הטרור א-שבאב, קשירת קשר לרצח אזרחים אמריקאים, קשירת קשר לחטיפת מטוס וקשירת קשר לביצוע מעשי טרור חוצי גבולות.

בכתב האישום נטען כי בתחילת 2016 נסע עבדאללה לפיליפינים על פי הוראתו של מפקד בכיר בא-שבאב, שהיה אחראי להתקפות רבות, בהן הפיגוע במלון בניירובי בינואר 2019, שארגון הטרור הגדיר כיריית הפתיחה של מבצע "ירושלים לעולם לא תהפוך ליהודית".

עבדאללה נרשם לבית ספר לטיסה ובשנת 2019 השלים את לימודיו וקיבל רישיון טיס. לאחר מכן, הוא החל לבצע תחקיר כיצד ניתן לחטוף מטוס נוסעים, כולל דרכים לפרוץ לתא הטייס מבחוץ, וזאת בנוסף לאיסוף מידע על הבניין הגבוה ביותר באחת מהערים המרכזיות בארה"ב. הוא גם בירר כיצד להשיג ויזה לארה"ב. עם זאת, הרשויות בפיליפינים הצליחו לסכל את המזימה בסיוע של הבולשת הפדרלית.

"ההודעה היום מראה שארגוני טרור זרים, כמו א-שבאב, עדיין נחושים לתכנן ולקשור קשר לבצע פיגועי טרור ברחבי העולם נגד ארה"ב, האינטרסים שלנו ושותפותינו הבינלאומיות", אמרה עוזרת מנהל הבולשת לענייני לוחמה בטרור, ג'ין סנבורן. "לאישומים נגד צ'ולי עבדי עבדאללה יש קווי מקבילים להתקפות המתועבות של ה-11 בספטמבר".

Al-Shabaab in Somalia | Hurst Publishers

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם