מבזקי חדשות ליום 16-12-2020. מתעדכן

*-הצבא מזהיר: בסיסי ביטחון פנים בארה"ב בסיכון ל"מתקפות מכוונות וישירות "- וושינגטון טיימס

*- שר ההגנה של איראן הודיע היום כי הארגון המפקח על פרויקטי המחקר הגרעיני של הצבא יקבל תוספת תקציב של 256 אחוזים . החלטה שהתקבלה פחות מחודש לאחר חיסולו של אחד המדענים הבכירים בתוכנית הגרעין האיראנית.

*- מנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר ופיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מערכת הנשק "שרביט קסמים" ("קלע דוד"), אל מול איומים המדמים טילי שיוט וטילים בליסטיים.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

*- ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את סגן ראש המוסד, ד', לראש המוסד הבא. ד' הוא איש מוסד עתיר זכויות ורב ניסיון. המינוי נמצא כעת בוועדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה.

*- לראשונה: כיפת ברזל יירטה טילי שיוט.

*- עומאן ואינדונזיה עשויים להיות הבאים בתור לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל בשבועות הקרובים, אומר גורם דיפלומטי ל"ג'רוזלם פוסט ".

*- מומחים מזהירים את חברות התעופה שיש להעניק טיפול מעבר לרגיל למטוסים שהושבתו במהלך המגיפה שחוזרים לפעול מחדש.

מטוסים רבים הושבתו בעקבות ההגבלות וטייסים רבים לא עבדו במהלך החודשים האחרונים.

השילוב של מטוסים שלא פעלו תקופה ארוכה עם טייסים ואנשי צוות שלא התנסו בטיסה תקופה ארוכה ושדות תעופה ומגדלי פיקוח שלא פעלו באופן מלא תקופה ארוכה מעלה חששות.

*- ישראל לחמאס: מסרבים למחוות הומניטריות בשחרור אסירים
בי-ם הבהירו כי יתנגדו לשחרור אסירים ביטחוניים, גם לא חולים סופניים, במסגרת עסקה עם ארגון הטרור על החזרת השבויים והנעדרים. עם זאת, הסכימו לשחרר אסירים שלא הורשעו ברצח ישראלים.

*- דאחי ח'לפאן, סגן מפקד משטרת דובאי שולח מסר לנסראללה בבחינת הצעה מצילת חיים:

"חסן נסראללה, הקשב לדבריי והכנס לבונקר ואל תצא עד שתהפוך לאמאם הנעלם של חזבאללה…"

" בעקבות הדיווחים האחרונים העולים באתרי החדשות העולמיות, נראה כי היעד הבא אחרי חיסול הגרעין האיראני , הוא חסן נסראללה, הייתי מציע לו לקבל את הצעתי ולאמץ אותה ."

*- עיתון לבנוני: ישראל הציעה לחמאס בפעם הראשונה לשחרר מאות אסירים ביטחוניים לרבות כאלה שגרמו למוות של ישראלים, תמורת השבת הנעדרים וגופות החיילים. בכיר בחמאס: הארגון דחה את ההצעה מאחר שהיא אינה עומדת בציפיות אך מוכן להמשיך במגעים. חמאס סירב לכרוך את סוגיית האסירים במצב ההומניטרי בעזה. (קרדיט: גל ברגר )

*- ‏נחשף: ד"ר עלי מהדי פור עומרני, ראש מרכז המחקר בפיתוח ראש ההדק הגרעיני בפרויקט "עמאד" שניהל מוחסן פחריזאדה במסגרת ארגון ה-SPND, משמש כיום, בחסות אוניברסיטת מאלק אשתר, כראש תכנית לבניין הכוח של הג'יהאד האסלאמי בעזה, באמצעות הכשרת כ"א ובניית יכולת ייצור עצמאית של דלק מוצק לרקטות.

*- האיראנים אינם סומכים על קציני אסד.
התגייסות בשדה התעופה T4 לקראת מתקפה אפשרית מצד ארגון "דעא"ש" העלתה כי חבורות המשטר הסורי והמיליציות האיראניות הקשיחו את צעדי הביטחון שלהם בשדה התעופה הצבאי T4 בבאדיה של חומס מחשש למתקפה אפשרית של "דאעש" בשדה התעופה
האיראנים הביאו פעילים לשדה התעופה להציב מחסומים סביבו, בנוסף להגעתם של כ- 50 אנשי כוחותיו לאסוף אבנים גדולות ולהציבן מול מחסני הנשק, כדי למנוע את חדירת דאעש לשדה התעופה וחסימת כניסה.
המיליציות האיראניות העבירו מספר עצום של כלי נשק לצריפים הצבאיים בסביבת העיירה "אלפרקליס", מזרחית לחומס, בלווי טיסה אינטנסיבית של מטוסי קרב ומסוקים השייכים למשטר אסד כדי להגן על המשאיות.
המיליציות האיראניות השתמשו במהלך פעולות ההובלה במשאיות אזרחיות מכוסות בסדינים לבנים לצורך הסוואה, כדי שלא יותקפו על ידי הארגון
מיליציות אלה הראו גם את חוסר האמון שלהם בקציני המשטר של אסד, מכיוון שהם מנעו מהם להשתמש בטלפונים שלהם והחרימו אותם כדי למנוע הדלפת מידע כלשהו.