ראשוני: נורמליזציה עם פקיסטן – כך התבשל לו המהלך

מעשה שהיה כך היה:

בבוקרו של ה-20 בנובמבר בשעה 8 בבוקר נחתה טיסה 165 של בריטיש אירווייז שהגיעה מנמל התעופה הית'רו שבלונדון לנמל התעופה בן גוריון.
האיש ,סייד בוכרי, יועצו של ר"מ פקיסטן, שטס במחלקת העסקים הגיע מאיסלמאבאד ללונדון ומשם לישראל. ביקורו אושר ע"י הרשויות האמריקאיות והישראליות והתקבל בברכה ע"י גורמים ישראליים כשהוא מלווה היישר למשרד החוץ בירושלים.

על פי מקור מדיני ישראלי הביא עימו האיש מסר מראש ממשלת פקיסטן אימרן חא'ן ובה החלטה אסטרטגית לפתוח בשיחות פוליטיות ודיפלומטיות עם ישראל.

ראש הממשלה הפקיסטני בחר לתפקיד זה את יועצו הקרוב, סייד בכרי ,  שחי ומתגורר בלונדון ומנהל קשרים הדוקים עם ממשל טראמפ למזרח התיכון.
הוא שהה כמה ימים בישראל ונפגש בין השאר עם ראש המוסד יוסי כהן לו העביר את המסר הסודי.

פקיסטן שנמצאת במשבר חמור עם סעודיה ואיחוד האמירויות מעוניינת לפתוח בדיאלוג עם ישראל לגבי נורמליזציה וזאת על מנת להפשיר את היחסים עם המפרציות המובילות ולקבל את תמיכתן בנושא ההודי.

ישראל מצידה העבירה מסרים לחא'ן כי היא מברכת בחום על גישה זו והבטיחה לה כי תעשה את המיטב כדי לעזור לה במצבה הנוכחי.

יש לציין כי נורמליזציה עם פקיסטן יהפכו אותה ליציבה יותר מבחינה כלכלית ולא רק שתחזק את קשריה עם מדינות ערב אלא ינוכס לה גם תדמית טובה יותר בקרב הקהילה הבינלאומית.

בשנה האחרונה עמדה פקיסטן לצד טורקיה בנושאים איזוריים, דבר שערער את יחסיה עם מדינות ערב השונות בראשן סעודיה והאמירויות.
בחודשים האחרונים סרב יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן להיפגש עם ראש הממשלה הפקיסטני, הפסיק כמעט לחלוטין את אספקת הנפט למדינה ואף ביקש חזרה את כספי הסיוע שניתנו כהלוואה לפקיסטן בסך 3 מיליארד דולר.

איחוד האמירויות מצידה הוציאה אזהרת מסע לפקיסטן.

התפתחויות אלו הותירו את פקיסטן חלשה כלכלית ומבודדת פוליטית.
בנוסף לכל הצרות הללו, ביקר בימים האחרונים רמטכ"ל צבא הודו באיחוד האמירויות, מה שהבהיל מאוד את ראשי הצבא מפקיסטן.

Pakistan Israel joint military exercises controversy raise; media reports

 קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי  בסיוע ד"ר מיכאל ברק שעוסק בין השאר בסוגייה הפקיסטנית והנמצא בקשרים עם נור דהרי שעוסק בחקר הטרור האיסלמי והפך לפעיל הסברתי בנושא הישראלי