מקורות לבנוניים: יחידת קומנדו ישראלית פעלה בחופי לבנון בסוף נובמבר

Shayetet 13 Commandos (Wikimedia).

בלבנון מדווחים כי בסוף נובמבר פעלה יחידה מסווגת של ישראל דרומית לחופי ביירות, לא נמסרו עוד פרטים.

על פי היומון אלג'ומהריה מדובר ביחידה של הקומנדו הימי הישראלי שנחתה לביצוע משימה דרומית לביירות (חוף ג'יה ככל הנראה).

מתוך רשתות הקשר של החיזבאללה ניתן ללמוד לאחרונה כי הארגון הגביר מאוד את האבטחה על בכיריו וכי יש כוונה (על פי נסראללה) להתנקש באחד ממנהיגיו. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

אמצעי תקשורת בלבנון טוענים כי יחידת הפשיטה שהתה על אחד החופים לכמה זמן ולפני שחזרה לכלי השייט שלה שהביאו אותם לספינת האם שהחזירה אותם לבסיסם. להערכת הלבנונים יחידת הקומנדו הישראלית הייתה במשימה "מסוימת מאוד" שאין להם מושג מה היא.

החיזבאללה מצדו העלה בימים האחרונים את הכוננות בקרב אנשיו בשכונות הדרומיות של ביירות, הנחשב למעוזו, לאחר שקבלו מידע והיו בידם אינדיקציות כי אפשר ויחידת קומנדו ישראלית חדרה לשטח לבנון במשימה ביטחונית.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. מעיר כי "ישנן הרבה פעילויות של הקומנדו הימי הישראלי בחופי לבנון " וכי הידיעה הזאת מעוררת את השאלה – האם זאת סתם ירייה באפילה או שמצאו משהו בחוף ,אמיתי או לא, מעקבות ועד ציוד או משהו שנשאר מאחור. חיזבאללה נמצא כל הזמן במתח מבצעי מול החופים ולא פעם רואה צל הרים כהרים".

ומוסיף כי "ברור שלא ראו משהו בזמן אמת אחרת היו פועלים. הם די טובים בזה. אם היה משהו הוא היה נחשף בדיעבד. אם זה היה משהו אמיתי ורציני היו שומרים בסוד כדי לעשות במידע שימוש בפעם הבאה שיעשו טעות ולכן עצם הפרסום נראה יותר כמו הרתעה או ניסיון שיבוש ולא משהו קונקרטי".

Israeli Special Forces 2018 • "We follow you" - YouTube

קרדיט לתמונות: WORLD MILITARY CHANE