"אלאחבאר"- מערכת ההגנ"א הישראלית נדרשת יותר מתמיד להגנה על העורף

העיתון "אלאחבר" הלבנוני המקורב לחיזבאללה ומבטא לעתים קרובות לא רק את הלך רוחו אלא ממלא גם "משימות" בתחום הלוחמה הפסיכולוגית ,בשליחותו .

היום למשל הופיעה שם הכותרת : " מערכת ההגנה האווירית הישראלית נדרשת יותר מתמיד להגנה על העורף הישראלי", לאמור כוח הטילים של החיזבאללה הוא כה חזק עד שהוא מאיים על בסיס הקיום האזרחי במדינת ישראל שיספוג עשרות רבות של אלפי טילים במטחי ענק , מה שיאלץ את ישראל לחשוב פעמיים אם מתאים לו לתקוף את החיזבאללה ומערכיו לא רק בלבנון אלא גם בסוריה". החיזבאללה מנסה לגמד את יכולותיו של מערך ההגנה האווירית הישראלית מפני הטילים שלו ובכך הוא מפאר את יכולותיו ואת ההתקדמות הרבה שהם השיגו בביצועים של הטילים הנמצאים כרגע בארסנל שלו.

כשממעיטים כל כך בהערכת האוייב ולא מפסיקים להתפאר ביכולות העצמאיות ,ניתן רק להבין כי החיזבאללה בלחץ ונדמה לו שהטבעת סביב צווארו הולכת ומתהדקת ואולי זה הזמן לאיים בכל הכלים וזה ימנע את בוא המכה.

המערכת בפעולה

קרדיט: מנהלת מפא"ת משרד הביטחון

הכתבה מהאתר הלבנוני:      יום שני 14 בדצמבר 2020

המרוץ למוכנות צבאית ומבצעית, במיוחד לאחר מלחמת 2006, חשף את היקף המוכנות והאמל"ח המדוייק שצבר חיזבאללה כדי לבלבל את תוכניות צבא האויב. בכל צעד של חיזבאללה לאורך מרוץ החימוש של הארגון ,האויב מגלה כי חיזבאללה, בתמיכת הרפובליקה האיסלאמית של איראן, הצליח בתמורה להחזיק באמצעי לחימה מתוחכמים ולהמציא טקטיקות (ההסתערות על הגליל כמודל מבצעי), באופן שסיכל את ההימורים וההערכות של האויב, וקבע מחדש את הכללים. האיום החדש שהציב חיזבאללה הוא חסר תקדים. על סמך אסטרטגיה זו, ההערכות והתיאורים שביצעו מטובי מוחות האויב ובכירי מפקדי הצבא ,השתנו בהערכת מרכיבי כוחו של חיזבאללה וציר ההתנגדות, כולל בעיקר ההתפתחות האיכותית ביכולות הצבאיות על סמך ההתפתחות המבצעית שבאה שעקבות הסיוע של הרפובליקה האיסלאמית באיראן.

לנוכח עובדות אלה, המודיעין הטכנולוגי בישות הציונית עקב שנים, ובמכוון, אחר התפתחות יכולותיו של חיזבאללה בלבנון וסיעות ההתנגדות בעזה, וגם בסוריה, והגיעו למסקנה – אחת טהראן היא "האשמה". בישראל אומרים כי חיזבאללה הוא אויב אינטליגנטי ונמצא עמוק בעולם הטילים ובמרוץ ללמוד ולפתח את הנושא וזה מדאיג מאוד את האוייב.

Missiles and Rockets of Hezbollah | Missile Threat

לפני שמתייחסים לאיום האיכותי החדש המאיים על העליונות האווירית שצבא האויב נהנה ממנו, יש לזכור את ההישג האסטרטגי וההיסטורי שבאמצעותו הצליח חיזבאללה לשנות את משוואת הסכסוך עם ישות האויב, למרות עליונותו הטכנולוגית והצבאית ותמיכת ארה"ב והמערב, על ידי הפיכת העורף שלו כפגיע במיוחד. עם כל היכולות האסטרטגיות והכלכליות שלו, הוא מודה כי נכנסה לאזור סכנה מוחשית ומיידית , עד כדי כך שהמפקדים הבכירים של האויב הודו ,יותר מפעם אחת ,כי כבר אין הבדל בין החזיתות בשדה הקרב בגבולות המדינה לבין הגבולות בתוך העורף הישראלי. מכאן ההצלחה הגדולה של משוואת הרתעת הטילים המדוייקים של חיזבאללה – ציר ההתנגדות מול העליונות האווירית הישראלית.

בניסיון להכיל את הסכנה החדשה הזו ששינתה את מהלך פניי הסכסוך, יחידות הפיתוח של ישות האויב, במשך יותר מעשור, בנו ופיתחו מערכות יירוט טילים שונות. יחד עם זאת, גודל הצמיחה וההתפתחות של יכולות הטילים המדוייקים של חיזבאללה הם המקבילות לעליונות האווירית ובכך הפיל את ההימור הציוני על האפשרות שמערכות אלו יהוו גורם מכריע בהגנה על העורף, שכיום נותרה רמת האיום בעינה .

הפיתוחים והטכנולוגיה החדשים של איראן-חיזבאללה ידועים היטב ואף הוצגו על ידי התקשורת הישראלית, תוך ציון אזהרותיו של קצין בכיר במערכת ההגנה האווירית הישראלית , על האתגר הרציני העומד בפני העומק האסטרטגי של הישות הציונית , מערכות ההגנה האווירית והטילים (מערכות יירוט) שהיו אמורות להגן על החזית מאחור כבר לא יוכלו להגן על המדינה . איום הטילים של חיזבאללה חושף את העורף, ואף מאיים כעת גם על המערכות שהיו אמורות לסכל איום זה. אותם מערכות הגנה שהיו אמורות ליירט את הטילים בדרך לשדות תעופה, מפעלים ומתקנים צבאיים וכלכליים, הפכו בעצמם למטרות של טילים אלה.

ניסוי טיל חץ (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    (קרדיט לתמונה: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)