מבזקי חדשות ליום 14-12-2020. מתעדכן

*- נתניהו: אם לא נצליח לעצור את איראן, יהיו לה טילים בליסטיים גרעיניים
ברקע חילופי השלטון בארצות הברית, והאיתותים של הנשיא הנכנס ג'ו ביידן כי בכוונתו לשוב להסכם הגרעין בין טהראן למעצמות. במסיבת עיתונאים משותפת עם היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, רוברט אובריאן, , אמר נתניהו כי "כל עוד איראן תמשיך להכניע ולאיים על שכנותיה, לקרוא להשמדתה של ישראל, לממן ולחמש ארגוני טרור באזור וברחבי העולם ותמשיך במירוץ שלה להשיג נשק גרעיני ואמצעי שיגור אסור לנו לחזור למצב של עסקים כרגיל עם איראן".

*- רמטכ"ל צבא איראן, מוחמד באגרי העניק היום את מדליית הניצחון ("נאסר" ) עליה חתם ח'אמנאי, למשפחת המדען השהיד מוחסן פחריזאדה.

במהלך ביקורו בבית השהיד מוחסן פחריזאדה, הגיש האלוף מוחמד בגארי למשפחת השהיד את המדליה, שהיא האות הגבוהה ביותר בתחום ההכרה הצבאית, ואמר לאשתו של המדען האיראני כי "מאז מותו של מוחסן פחריזאדה, , אויבי איראן לא ישנים טוב בלילה . והם תמיד בפחד, חרדה ומתח.

הרמטכ"ל האיראני הוסיף כי "אין ספק כי הנקמה על דמו תגיע בזמן ובמקום המתאים, , ויידע השטן הגדול האמריקאי והמשטר הציוני שהם ישלמו את מלוא המחיר על הפשע הזה."

*- נושאת המטוסים האמריקאית – נימיץ בדרכה למפרץ הפרסי בליווי כוח המשימה הנלווה אליה.

*- סעודיה וכווית הציעו למצרים להשקיע במתיחות פנים של 2 שדות תעופה מרכזיים – קהיר בנ"ל וקהיר מערב . מצרים בוחנת את ההצעות.

*- שר התחבורה המצרי גילה היום כי כמיליון נוסעים עשו שימוש בשדה התעופה של שארם א-שייח מחודש יולי השנה ועד היום.

*- קבוצת הכופר Pay2Key שפרסמה היום פרטים על Habana Labs הישראלית (אינטל) היא קבוצה איראנית בסבירות מאוד גבוהה. רוב הקורבנות שלהם עד עכשיו היו חברות ישראליות, וניתוח תשלום הכופר עצמו בקריפטו (לפחות ארבע חברות שילמו להם כופר עד עכשיו) גילה שהתשלום מגיע לגורמים איראנים. (כאן חדשות)

*-  מתקפת סייבר על אינטל ישראל: האקרים טוענים שחדרו למערכת האבנה לאבס

על פי החשד ההאקרים הצליחו לגשת למידע מסחרי רגיש כולל, ככל הנראה, תוכניות ומידע על פיתוח Gaudi, שבב הבינה המלאכותית החדש של אינטל.

US Prepares For Potential Iranian Cyberattack | PYMNTS.com

*- מתקפת הסייבר החדשה: חשש לפגיעה ב-3 חברות שמביאות חיסוני קורונה לישראל

אחרי שירביט, עמיטל על הכוונת: לפני כשבועיים החלה מתקפת סייבר על ספקית התוכנה, רק בסוף השבוע התברר היקפה הגדול. תוכנת הכופר, שמסוגלת להשבית את המערכות, זלגה לעשרות חברות לוגיסטיקה, בהן החברות שמטפלות במשלוחי החיסונים. עדיין לא ברור אם מדובר במתקפה איראנית או בפושעי סייבר. גורמים במערך הסייבר: מתקפת כופרה שנכשלה.  (קרדיט: טל שחף)

*- מחקר ישראלי: איראן פיתחה כופרה שמתקיפה חברות תעשייתיות.

על פי חברת הסייבר אוטוריו, האיראנים השתמשו בנוזקה בשם סנייק כדי לשבש את המערכות התעשייתיות של חברת השמן והנפט הלאומית של בחריין.

*- צ'ק פוינט: בחצי השנה האחרונה חלה עלייה מתמדת במספר המתקפות על ארגונים ישראלים, בעיקר על המגזר הציבורי, הפיננסי והבנקאי. בנובמבר בוצעו 33,600 מתקפות על ארגונים בארץ.

*- רוסיה – נחשף טיל אוונגארד – טיל גרעיני אסטרטגי רוסי.

*- ארכיאולוגים ישראלים חשפו פמוט נרות בן 2000 שנה מתקופת החשמונאים בעיר דוד בירושלים.

*- חדשות טסנים באיראן, בהסתמך על דיווחים בתקשורת המערבית, ציינו את הניסיון הלבנוני לסכל את השיחות הנתמכות על ידי ארה"ב על תיחום הגבולות הימיים בין ישראל ללבנון. במאמר נאמר כי לבנון ביקשה למנוע מממשל טראמפ הצלחה נוספת במדיניות החוץ בנוגע לישראל, והעדיפה להשלים את הדיונים תחת ממשל ביידן.

*- ישראל התירה בסוף השבוע למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית לפעול בחלק של חברון שבשליטה ישראלית מלאה, המכונה H2. זו פעם ראשונה שישראל מאפשרת למנגנוני הרשות לפעול באזור זה בשנה האחרונה, כמו גם מאז חידוש התיאום הביטחוני בין הצדדים בחודש שעבר. במסגרת הפעילות פיזרה הרשות בכוח כינוס של חמולת ג'עברי שאחד מראשיה נחשב אופוזיציונר לאבו מאזן והתנגד לסגר הקורונה שהטילה הרשות על חברון החל משבת ולמשך שבוע. אנשי החמולה הגיבו בירי באוויר וביידוי אבנים אל כוחות הביטחון הפלסטיניים. נמסר כי כמה פלסטינים נפצעו בעימותים. (כאן 11)

*- מקור אופוזיציה סורי: ממשל אסד מאזרח אנשי מליציות שיעיות מאפגניסטן, מלבנון, מעיראק ומאיראן. פעולות אלו נעשות כהכנה לבחירות הקרובות על מנת לקבל קולות משכירי החרב. הם נרשמים בשמות אלה שנרצחו או שנמצאים בבתי כלא ובתי מעצר.

*- דיילים בחברות תעופה סיניות התבקשו ללבוש חיתולים כדי לסייע במניעת התפשטות COVID-19

דיילים בטיסות בסין אולצו ללבוש חיתולים ולהימנע מחדרי השרותים במטוסים, על פי הנחיות שהפיץ מינהל התעופה האזרחית בסין.