מסר מאיים מארדואן – מטוסי קרב טורקים "חצו" קווים אדומים של מצרים בלוב

זה זמן רב שהיחסים בין טורקיה למצרים מתוחים ביותר לאחר שטורקיה החלה בהתערבות צבאית ישירה נגד כוחות הגנרל חפתאר , בעל הברית של מצרים במלחמת האזרחים במדינה נגד כוחות הממשלה הלגיטימית הנתמכת הן ע"י טורקיה והן ע"י ארה"ב.

לאחר שהתברר עומק המעורבות הצבאית הטורקית בלוב , דבר שהביא את בעלת הברית של מצרים לעמדת נחיתות צבאית קשה שאיימה על ריסוקה, הודיעה מצרים על קווים אדומים בשטח לוב מול גבולה המערבי , לאמור אם כוחות צבא עויינים, כולל אלו של טורקיה יחצו קו יבשתי מסויים הנמשך מהעיר סירט ודרומה עד אלג'ופרה , מצרים תראה עצמה חופשית לפלוש לאדמת לוב ולהתעמת עם כל כוח צבאי שיהיה באזור.

ארכיון Egypt vs Turkey in Libya - DEBKAfile

טורקיה הבינה היטב את הרמז והמשיכה במעורבותה הצבאית בלוב אך באזורים המזרחיים של המדינה.

לפני יותר משבוע עצרו כוחותיו של הגנרל חפתאר אניית מטען טורקית שהובילה נשק לכוחות הממשלה.

פעולה זאת הבעירה את חמתו של נשיא טורקיה ארדואן שהחל להפריח איומים לכל עבר .

בנוסף , הוא החליט על איתות מעשי ומאיים המופנה בעיקר למצרים .

התקשורת האיטלקית דיווחה כי מטוסי קרב טורקיים טסו מעל אזורי סירט ואל ג'אפרה לאחרונה, לאחר שהצבא הלאומי של לוב (LNA) עיכב ספינת משא טורקית שנכנסה למימי מזרח לוב.

על פי אתר התקשורת האיטלקי – Rai News 24, איים נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בתגובה קשה לאחר שכוחותיו של מרשל שדה ח'ליפה חפטר "השתלטו" על ספינת משא בבעלות טורקית שהניפה את דגל ג'מייקה לאחר שנכנסה ל"אזור מבצעים צבאיים ”מול חופי אזור ראס אל הילאל.

בהקשר זה, הם ציינו, אנקרה מאיימת ב-"השלכות קשות" אם הספינה הטורקית שעוכבה על ידי כוחותיו של מרשל השדה חפתאר לא תשוחרר מיד יחד עם  17 אנשי הצוות שלה.

רשת הטלוויזיה האיטלקית דיווחה בשעות האחרונות  על "טיסות של מטוסי קרב טורקיים באזור סירט ואל ג'אפרה, לאורך קו שביתת הנשק בין שני הצבאות, שניצבים זה מול זה כבר חודשים."

המקור הגדיר את טורקיה כ"אחד התומכים העיקריים של ממשלת ההסכם הלאומי, עימה חתמה על שני הסכמים מאז נובמבר 2019, האחד לתחום הגבולות הימיים, והשני לשיתוף פעולה צבאי בין אנקרה לטריפולי. "

בימים האחרונים שלח שר החוץ הטורקי מסר של פיוס לעברה של מצרים כשאמר ש-2 המדינות יכולות לשתף פעולה וזה גם האינטרס הלאומי שלהם.

Why the president of Egypt threatens the Libyan PNS: on the situation in Libya