מבזקי חדשות ליום 12-12-2020. מתעדכן

*- מיליציות הנאמנות לחיזבאללה הלבנוני ולאיראן מחזקות את נוכחותן בקו המזרחי של כביש M5, ומביאות איתן תגבורת צבאית חדשה /

*- ראש ה-CIA (סוכנות הביון המרכזית האמריקאית) לשעבר, ג'ון ברנן, חושף כי ישראל סיפקה מידע מודיעיני חיוני לחיסולו של מי שהיה ידוע בשם הקוד (השנוי במחלוקת), "ג'רונימו", אוסאמה בן לאדן באבוטאבאד, פקיסטאן בשנת 2011.  ( המוח'אבראת (http://t.me/TheMuhabrat)

*- גנץ :‏מברך על כינון היחסים הדיפלומטיים המלאים עם בהוטן. זוהי עוד עדות להתפתחויות החיוביות במערך יחסי החוץ של ישראל שמוביל משרד החוץ בראשותו של גבי אשכנזי בחודשים האחרונים.

*- יצאה הודעה רשמית של משרד החוץ הרוסי בשיתוף עם משרד ההגנה הרוסי-

מוסקבה החליטה להציב את כוחותיה ברמת הגולן. חיילים רוסים יסיירו עם חיילים סורים ישירות בקו בראבו, המפריד כיום בין כוחות סורים לישראלים .

אחד ממפקדי החטיבות הרוסיות ל- TASS : בימים אלה מתקיימים תרגילים משותפים בין הצבא הרוסי לכוחות הצבא הסורי. המטרה העיקרית : להדוף כוחות עויינים המסכנים את יציבות האיזור.

טרם התקבלה התייחסותה של ישראל למצב החדש, השאלה היא ,כיצד תגיב בעתיד ישראל למהלכים של רוסיה באזור והאם הדבר לא ישפיע על ההתקפות הישראליות העתידיות. ישראל ממשיכה לטעון כי באזור זה של סוריה פועלים הכוחות האיראניים ותומכיהם .

*- סגן מפקד מטה ההגנה האווירית האיראנית: אנו עוקבים אחר תנועותיהם של מפציצים אמריקאים ונשיב באש לכל שגיאה או הפרה של המרחב האווירי שלנו.

*- צוללת גרעינית רוסית משגרת ארבעה טילים.

צוללת גרעינית רוסית שיגרה בהצלחה ארבעה טילים בליסטיים בין-יבשתיים להפגנת מוכנותם של כוחות הגרעין הרוסים על רקע המתיחות עם ארצות הברית.

*- איראן: לאחר פסיקת בית המשפט העליון באיראן, היום בשעות הבוקר הוצא להורג באמצעות תלייה רוחאללה זם, בן 42, מנהל ערוץ הטלגרם ״אמאד ניוז״ (נחשב לערוץ אופזוצינורי למשטר האייתולות באיראן). רוחאללה זם התגורר בצרפת תקופה ארוכה ובשנה האחרונה לאחר מבצע מורכב של משמרות המהפכה האיראנים רוחאללה עבר להתגורר בעיראק (לאחר נסיונות פיתוי של משה״מ) ושם נחטף ע״י כוחות הביטחון האיראנים ונכלא באיראן. ( 🌍 עולם החדשות בטלגרם בשיתוף אנשי הצללים (https://t.me/TheShadowPeople).

*- מטוסים לא מזוהים תקפו שוב את אתרי משמרות המהפכה במזרח סוריה. כלי טיס לא מזוהים הפציצו אתרי מיליציה איראניים באזורי "דוויר" ו"אל עבאס ", הנמצאים בשליטת כוחות המשטר באזורים הכפריים של דיר עזור. מקורות מקומיים, מדווחים כי מטוסי הקרב תקפו מוצב צבאי השייך למיליציה האיראנית באזור "דווייר".
המקורות הוסיפו כי כלי הטיס הבלתי מזוהה חזר והפציץ כ -20 דקות לאחר ההפצצה הראשונה, מכונית קיה ריו שנסעה עם אנשי מיליציה איראנים כשהיא עוזבת מוצב צבאי באזור אל-עבאס.
לפי המקורות, הקואליציה הבינלאומית תוקפת לעתים קרובות אתרי מיליציה איראנים בדיר אזור. לפני כמה ימים נהרג בכיר במשמרות המהפכה ליד מדבר אלבו כמאל לאחר שנכנס לגבול עירק עם שלושה אחרים. (קרדיט:בן מקבוצת נציב)

*- הממשל של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע לקונגרס על עסקה בסך מיליארד דולר שתכלול מכירת מל"טים ונשק למרוקו. כך מסרו מקורות לסוכנות הידיעות רויטרס. עם חשיפת כינון היחסים הצפוי בין ישראל למרוקו דיווחה הסוכנות כי ארצות הברית נמצאת במשא ומתן למכירת לפחות ארבעה מל"טים מתקדמים למרוקו. (רויטרס)

*- שימו לב לתמונה הבאה והלא שגרתית: חייל רוסי מוצב היום בעמדה המפרידה בין הצבא הטורקי לבין המליציות של הכוחות הסורים הדמוקרטים (SDF) בעיר עין עיסא שבצפון סוריה. ( יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי )

*- המיליציות של איראן בעירק , בכוננות גבוהה בעקבות כוונת איראן לפתוח במתקפה.
גורמים רשמיים סירבו למסור פרטים נוספים בשל האופי הרגיש של המודיעין  לאחר שפקידים במשרד ההגנה האמריקני "הפנטגון" גילו ביום שישי כי צבא ארה"ב נמצא בכוננות גבוהה , ומחזק את כוחותיו באזור, להגיב לכל מתקפה איראנית אפשרית, גורמים המכירים את המשרד גם הצהירו, כי המיליציות הנתמכת על ידי איראן בעירק עברו לרמה של מוכנות גבוהה יותר בימים האחרונים, מה שהעלה חשש מכוונתה של איראן לפתוח במתקפות על כוחות אמריקאים שם, או על אתרים דיפלומטיים השייכים לוושינגטון, או על מדינות ידידותיות.