הולכים בדרכם של גיבורי אפולו- נאס"א מציגה את טייסי החלל של העתיד

Meet the Artemis Team – NASA’s astronauts for the 2024 Moon mission

קרדיט:נאס"א

הולכים בדרכם של גיבורי אפולו: בדיוק 48 שנה אחרי שהצוות של אפולו 17 ביצע את הטיסה המאוישת האחרונה לירח, סוכנות החלל האמריקאית נאס"א הציגה הלילה את 18 האסטרונאוטים שמרכיבים את צוות ארטמיס למשימות הבאות בירח, בהם גם האסטרונאוטית שתהיה האישה הראשונה שתלך על פני הירח בשנת 2024.

תשע האסטרונאוטיות ותשעת האסטרונאוטים הוצגו במהלך מפגש של המועצה הלאומית לחלל במרכז החלל קנדי בפלורידה בנוכחות סגן הנשיא היוצא, מייק פנס. נאס"א תודיע בהמשך על חלוקת המשימות, אולם ידוע כבר שהנחיתה המאוישת על הירח ב-2024, הראשונה מאז סיום הטיסות של אפולו ב-1972, תכלול צוות של גבר ואישה.

"אני מציג בפניכם את הגיבורים שיישאו אותנו לירח ומעבר לו – הדור של ארטמיס", הכריז פנס. "מדהים לחשוב שהאיש הבא והאישה הראשונה על הירח נמצאים בין השמות האלה. האסטרונאוטים של צוות ארטמיס ה העתיד של חקר החלל האמריקאי – והעתיד הזה בהיר".

צוות ארטמיס כולל תשעה אסטרונאוטים בעלי ניסיון שכבר שהו בחלל לצד אסטרונאוטים חדשים, מרביתם הצטרפו לסגל לפני שלוש שנים. בין האסטרונאוטים הוותיקים נמצאות כריסטינה קוך, האישה ששהתה את הזמן הרצוף הארוך ביותר בחלל, וג'סיקה מאיר, בתו של ישראלי לשעבר. שני חברי צוות נמצאים כעת בתחנת החלל הבינלאומית – ויקטור גלובר וקייט רובינס.

NASA announces "Artemis Team" of astronauts for future moon missions - CBS  News

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם