מבזקי חדשות ליום 11-12-2020. מתעדכן

*- אירוע גרעיני בפינלנד.

כור גרעיני בפינלנד נכנס למצב של סגירת חירום לאחר שמנגנוני הכור הבחינו בעלייה חריגה ברמת הקרינה במקום .

*- הולנד הורתה ביום חמישי לסלק שני דיפלומטים רוסים החשודים בריגול על מגזר ההיי-טק ההולנדי, כך מסרה סוכנות הביון הלאומית AIVD.

*- הגנרל פרנק מקנזי שולח מסר לאיראן .

" צבא ארה"ב שלח לפניי מספר שעות (חמישי) שני מפציצי על של חיל האוויר האמריקני B-52 שטסו על פני איראן."

"יריבים פוטנציאליים צריכים להבין שאין עוד צבא על פני כדור הארץ המוכן יותר מארה"ב המסוגל להפעיל במהירות כוח לחימה הנדרש תוך זמן קצר להיכן שנדרש לנוכח כל תוקפנות . ברצוני להבהיר איננו מחפשים סכסוך כלשהו, אך עלינו להישאר תמיד בכוננות ומחויבים אנו להגיב לכל מצב ולהיות תמיד זהירים ונחושים להגיב לכל התנגדות או לתוקפנות כלשהי."

התדלוק האווירי של שניי המפציצים B-52 במהלך " מסע האזהרה " בדרכם לאיראן במשך 36 שעות הטיסה , בסיוען של בעלות הברית, סעודיה, קטאר ובחריין , כולן נרתמו לתמיכה במאמץ.

(Senior Airman Keifer Bowes/U.S. Air Force via AP)

*- הפתעה גדולה לקראת חג המולד? כל הסימנים מצביעים על מתקפה אפשרית של ארה"ב על מתקני הגרעין באיראן.

כך תראה התקפה של ארה"ב על איראן ,היא עשויה להיערך בכמה צורות, אך ככל הנראה תהיה כרוכה בתקיפות וטילים מהאוויר על מתקן הצנטריפוגות המתקדם האיראני בנתנז -מה שנקרא מרכז פעילויות ההעשרה האיראניות – בנוסף למעבדות ומתקני עיבוד אחרים הקשורים לתוכנית הגרעין. יעדים אחרים יכללו במתקפה ככל הנראה מכ"מים איראניים נגד תקיפה אווירית וסוללות טילים, בסיסים מרכזיים אוויריים ימיים, ומפקדות מרכזיות של חיל משמרות המהפכה האסלאמי.

*- הניו‏ יורק טיימס: המודיעין האמריקאי מצא כי איראן ומיליציות שיעיות בעיראק מתכננות פעולות שיכולות להוביל להתקפות טילים או לתקיפות דומות. ארה"ב העריכה כי ההסתברות לטעות איראנית או באי-כוחם גבוהה מהרגיל.‏

*- צבא ארה"ב מעלה כוננות מפני מתקפה איראנית צפויה במזרח התיכון .

הפנטגון מזהיר – בכוונת טהרן לנצל את המעבר לנשיאות ברקע נסיגת הכוחות האמריקניים מעיראק ואפגניסטן.

הפנטגון עוקב מקרוב אחר אינדיקטורים מטרידים להכנות מתקפות פוטנציאליות של מיליציות איראניות בעיראק.

*- במסגרת עסקת הנשק שפורסמה בכלי תקשורת זרים, ישראל העבירה למרוקו שלושה כטב"מים מדגם הארון, שיסייעו לה להתמודד עם התקוממויות במערב מדבר סהרה עם הפוליסריו ,
בין המדינות אין יחסים דיפלומטיים רשמיים, אך יש להן היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה צבאי, ומרוקו אף הביעה תמיכה בתוכנית השלום של טראמפ‎. מה גם שראו נשק ישראלי במלחמה, בין אזרבייג'ן לארמניה, שהקרב הוכרע על ידי הנשק הישראלי .קשרי המודיעין והצבא עמוקים ורבי שנים. המרוקאים בהקשר הצבאי רואים את הסיוע הישראלי למצרים בהקשר דעאש וזה בערך מה שנדרש להם במערב הסהרה.

*- המלך מוחמד השישי: אנו מחויבים לשלום צודק ומקיף במזרח התיכון.

*- החזית העממית: הכרזת המשטר המרוקאי על נורמליזציה של היחסים עם האויב היא יום שחור, וההתקדמות לקראת נורמליזציה מאשרת את הצורך לאחד מאמצים להתמודד עם משטרים אלה ובגידותיהם ולהגן על זכויות האומה שלנו.

*- החמאס מגנה את הנורמליזציה בין ישראל למרוקו כ"חטא פוליטי ".

*- לאחר מרוקו, קושנר אומר שהנורמליזציה הבאה , תהיה בין סעודיה לישראל. # לבנון 24

*- ראש ממשלת עירק לשעבר, היידאר אל עבאדי: המזל"ט שירה על אבו-מהדי אל-מוהנדס וקאסים סלימאני ליד שדה התעופה אושר על ידי ממשלת עירק.