הניו יורק טיימס חושף מכלול חדש של צנטריפוגות באיראן- האתר נציב מתקן

עיתון הניו יורק טיימס האמריקאי חושף כי על פי ניתוח תמונות לוויין עדכניות מסתמן שאיראן החלה בפעולות מתקדמות להעתקת מבנה הרכבת הצנטריפוגות באתר נתנז לתוך אתר חדש שכולו מתחת לאדמה.

תמונה

העיתון טוען כי זיהה מה שנראה כמו שתי כניסות לתוך החלק התת קרקעי החדש שנמצא בתוך הר בסמוך לאתר הקיים היום. הם טוענים כי המרחק בין שתי הכניסות לאתר התת קרקעי מספיק גדול בכדי להכיל את המבנה להרכבת הצנטריפוגות שפוצץ ביולי האחרון, בתקיפה שמיוחסת ישראל.

תמונה

מצ"ב שני תיעודים המראים:
1. האדמה החפורה ליד מה שהעיתון טוען כי הוא הכניסה לאתר התת קרקעי.
2. מרחק האתר התת קרקעי מאתר נתנז הקיים. (קרדיט – המוח'אבראת (http://t.me/TheMuhabrat)

הפרשן הצבאי של האתר נציב נט – גיא א. מעיר כדלקמן : 

איראן התחילה לאחרונה לכרות מכלול תת קרקעי מדרום לאתר נתאנז לטובת פעילות גרעינית חשאית ובעיקר חסינת תקיפה לאחר שפיתוח פצצות עומק קונבנציונאליות מאפשר השמדה של האתר בנתאנז. מכלול כזה הינו פרוייקט של כמה שנים טובות ולא מאפשר העברה של שום ציוד קריטי מהפרוייקט לתת קרקע בטווח הזמן הנראה לעין.

כבר ציינתי שזו טעות של מנתחי המידע בניו יורק טיימס או מי שהעביר להם את הניתוח. בין שני הפתחים אין מקום למבנה/מתקן בגודל רלוונטי מה גם שעובי הקרקע מעל השטח הזה היא נמוכה עוד יותר מהמיגון שיש באולמות ההעשרה בנתאנז אז מה היתרון? כאמור מדובר רק במכלול הכניסה לאתר הגדול שממוקם עמוק בהרבה מתחת לרכס ופנימה יותר. גם המבנה הבודד שנהרס בחבלה – מבנה מעבדת המחקר והיצור של צנטריפוגות מתקדמות – לא יכול ולא מתאים להיכנס לאן שהם מעריכים כי זה לא עובד ככה לפי מידות האולם הישן אלא יש תו"ל בניית מנהרות ומרחקים נדרשים מהפתחים ועד לאולמות יעודיים כהגנה מפני תקיפות ופצצות באזור הפתחים. הם פשוט פיספסו את הפתחים שנכרים בצד המערבי של הרכס ולכן ראות את התמונה " בקטן" ולא את כל המכלול.

מנהרת נתנז:

נתנז- מכלול מנהרות חדש:

מתווה המנהרה ששונה מהערכת הניו יורק טיימס:

הם גם מציינים במפורש שהסימון הוא לכאורה לאתר שיחליף את הסדנא. זה כנראה נכון ברמה העקרונית, הסדנא והמתחם יעברו בהמשך לתת קרקע מנהור אבל לפי הממדים ייתכן מאוד שאנחנו רואים הקמה של אתר העשרה תת קרקעי חדש בסגנון אתר פורדו וזה כבר סרט אחר עם השלכות אחרות גם אם צפוי להיות מושלם רק בעוד כמה שנים.

אגב, אם עכשיו כבר חוצבים בהר ונמצאים בעבודות אז ברור שהאתר הזה תוכנן ותוקצב כבר לפני שנה ויותר ללא קשר לחבלה בסדנה בנתאנז כשהמטרה היא בניית יכולת להעשרה חסינת תקיפה אווירית בסגנון פורדו.

אתר GEOINT סוקר בניית מנהרה חדשה בקרבת נתנז #نطنز , אשר נחשב כמיקום מכלול צנטריפוגות המוסתרות של איראן #ایران . דו"ח זה אומר שאיראן מתקדמת במהירות.

תמונה