מחלה מסתורית שכוללת תסמינים של אפילפסיה ואובדן הכרה מתפשטת במזרח הודו

מחלה מסתורית, שכוללת תסמינים של אפילפסיה ואובדן הכרה, גרמה בימים האחרונים למותו של אדם אחד ולאשפוזם של יותר מ-300 נוספים בדרום מזרח הודו, כאשר הרשויות עדיין לא יודעות מה הגורם להתפרצות.

מאז סוף השבוע, דיווחו מאות תושבים באזור העיר אלורו שבמדינה אנדרה פרדש על תסמינים של התקפי אפילפסיה, סחרחורות, בחילות, כאבי ראש ואובדן הכרה. כ-300 בני אדם אושפזו בבית החולים הממשלתי באלורו ובבתי חולים נוספים באזור, ומחציתם כבר שוחררו לבתיהם.

גבר בן 45 מעיירה באזור אלורו מת אמש אחרי שהובהל לבית החולים עם תסמיני אפילפסיה וסחרורות. הרופאים מסרו כי האיש, שזוהה בשם סרידהר, התאושש מהתקפי האפילפסיה, אולם מת אחרי שסבל מדום לב.

עד כה, הרשויות לא הצליחו לאתר את הגורם למחלה, על אף בדיקות דם וסריקות CT למטופלים. הממשלה דיווחה כי נלקחו גם דגימות מים באזורי ההתפרצות וכי לא התגלו סימנים כלשהם לזיהום. כל החולים עברו גם בדיקות קורונה שיצאו שליליות.

שר הפנים ההודי, קישאן רדי, שוחח עם ראש הממשלה המקומי של אנדרה פרדש, נילאם סאוהני, ואמר כי הממשלה המרכזית מוכנה לעזור ככל שיידרש. סגן ראש הממשלה המקומית והממונה על תיק הבריאות, א.ק.ק סריניבס, ביקר בבית החולים וניסה להרגיע. "מרבית החולים החלימו והאחרים במצב יציב", אמר. "אנחנו מכינים 50 מיטות בבית חולים נוסף כדי להעביר חולים במידת הצורך. הצוותים שלנו מטפלים בכל חולה".

main article image

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם