איראן "חושפת" רשמית את פרטי ההתנקשות בראש פרוייקט הגרעין פאחריזאדה

דובר משמרות המהפכה האיראניים, רמדאן שריף, אישר את הדיווחים בעיתונות כי צוות ההתנקשות של מדען הגרעין, מוחסן פחריזאדה, השתמש בכלי נשק אלקטרוניים מתקדמים המופעלים באמצעות לוויינים.
בנאום שנשא בטקס האזכרה לפאכריזדה, שריף נשבע להגיב להתנקשות.
שריף גילה כי ישראל חיסלה 2,700 בכירים במדינות האסלאם באזור, במהלך שבעת העשורים האחרונים, והציונים עצמם גאים בהתנקשויות הללו ,ופרסמו את שמות האנשים הללו בכמה ספרים, וציין כי הספרים הישראלים, אינם מציינים את מספר ההרוגים באזור אלא שמם בלבד..
סגן מפקד הראשי של משמרות המהפכה האיראנים חשף פרטים נוספים על פחריזדה.
הוא הוסיף כי מרבית התקיפות שאיראן חוותה מארצות הברית מאז 1986, היו בעידן המפלגה הדמוקרטית, והאמברגו הבסיסי על איראן היה בתקופתם.
בנוגע לנקמה על חיסולו של סולימאני אמר פדאווי, אנו קובעים את שיטת הנקמה. השפלנו את האמריקנים. אמריקה נכנסה איתנו למלחמה ישירה משנת 1986 ואילך, והם לא הצליחו להשיג שום ניצחון.
בתשובה לשאלה אחרת, על העובדה שאם איראן הייתה נוקמת את חיסול סולימאני, לא הייתה התנקשות בפאחריזאדה, אמר פדאווי, היום אנחנו נמצאים בשלב בו האויב מבקש להפעיל הרתעה נגדנו. ללא הצלחה.
בנוגע לרצח פאחריזאדה, פדאווי אמר כי 11 מאבטחים של משמרות המהפכה היו עם פאחריזאדה, וכי התפוצצות מכונית "ניסן" נועדה לחסל את צוות ההגנה של משמרות המהפכה. "לא היה איש בזירת ההתנקשות, ורק 13 כדורים נורו מהמקלע בתוך מכונית ניסאן, בעוד שהמאבטחים ירו את שאר הכדורים. המקלע היה מצויד במערכת לווינית חכמה, והיא התמקדה בפאחריזאדה ונשענת על בינה מלאכותית". ראש צוות האבטחה שנורה, הגן בגופו על מדען הגרעין ופאחריזאדה המדען נהרג מכדור בגבו .

إيران تكشف رسميًا عن تفاصيل اغتيال فخري زادة

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב